Avatar billede excession Nybegynder
29. marts 2002 - 15:44 Der er 5 kommentarer og
6 løsninger

forslag og kritik

Hej

har ændret lidt på mit website og vil derfor gerne høre jeres kommentarer og forslag til forbedringer og rettelser

http://www.newidentity.dk

-- xs
Avatar billede mindblower28 Nybegynder
29. marts 2002 - 15:49 #1
Min umiddelbare mening er, at sitet er stilrent; Holdt i rolige og kølige farver, hvilket gør at det er virkelig behageligt at kigge på :-)

Mit eneste kritikpunkt er baggrundsgrafikken - Den er ikke en integreret del af sitet... Dvs. den har ikke nogen funktion :-)

Mit forslag er at benytte baggrunden til at dele teksten. F.eks. lave en margen der ligger til højre for den totemspæl lignende genstand i baggrunden, sådan at al tekst ligger til højre for den.. Yderligere ville jeg måske rette baggrunden til også at indramme teksten i højre side... :-)

Endelig ville jeg ligge prøve og lege lidt med skærmopløsningen, hvis jeg var dig... Baggrunden stopper, når man kommer op på 1280*1024 :-)
Avatar billede rfogh Nybegynder
29. marts 2002 - 15:51 #2
Popup... :(

Jeg synes også "CV" skal stå med småt ("cv") i menuen - du skal være konsekvent, det ser bedst ud.

Det er et skummelt billede du har på dit cv ;)

Generelt er siden lidt for tom og kedelig... Hvis du vil holde den i hvid og kold blå skal du have flere billeder o.l. på (se www.prodic.dk der har samme farver)
Avatar billede excession Nybegynder
29. marts 2002 - 15:52 #3
jeg skal måske lige sige at sitet er lavet fordi jeg forventer at jeg skal ud og søge job indenfor den nærmeste fremtid.

målgruppen har i forvejen fået mit CV og ansøgning sammen med et link til websitet, så meningen er at websitet skal fungere som online visitkort/CV

--xs
Avatar billede pesa Nybegynder
29. marts 2002 - 15:54 #4
Pænt og stilrent design omend din menu nok er en smule kedelig.

Hvorfor har du to forskellige kontaktmåder? ("kontakt" oppe i højre hjørne og din klikbare emailadresse i bunden)

Besøgstal på 199. Hvad er årsagen til at du vil vise hvor mange besøgende du har?

Hvad er det du vil med siden? Vil du "blot" fortælle hvad du kan (hobby) eller vil du lave sider for andre (firma)?
Avatar billede rfogh Nybegynder
29. marts 2002 - 15:55 #5
excession>> Hvis du skal søge job synes jeg du skal overveje meget hvad siden signalerer :)
Fx. farvevalg, dit cv-billede osv. (ikke at dit cv-billede skal være en model slips, men du skal blot være klar over hvad du laver ;) )
Avatar billede a1a1 Novice
29. marts 2002 - 15:59 #6
jeg vil mene at dit gamle site er flottere
( http://www.newidentity.dk/ni/default.htm )
Avatar billede excession Nybegynder
29. marts 2002 - 16:09 #7
jeg skal måske også sige at der er check af browser bredde.. så hvis bredden er mindre end 1000 åbner den i et alm. browser vindue

jeg tror jeg er enig i at baggrundsbilledet er meget utydelig og muligvis kan frustrere brugeren hvis han ikke kan se hvad det forestiller.

billedet forestiller faktisk ikke noget, men det kan selvfølgelig stadig være irriterende hvis man prøver at fortolke og finde mening i billedet

jeg tror også jeg skal prøve at finde noget andet at sætte istedet for det billede.

Grunden til at der er forskellige måder at komme i kontakt med mig på er at brugeren muligvis ikke er tryk ved at bruge formularen af forskellige årsager..

rfogh : jep, jeg er enig i at det skal rettes til cv med småt

a1 : ja, jeg kunne også godt lide det da jeg lavede det, men den blev aldrig færdigudviklet og er måske også for mørk og skummel til dette formål.

rfogh : ja det kunne være jeg skulle bruge et andet cv billede. jeg vil gerne vise at jeg ikke behøver at være kedelig, men mere kreativ og spændende, men det betyder selvfølgelig ikke at jeg skal se skummel ud ;)

gode kommentarer i har i øvrigt :)

-- xs
Avatar billede doc404 Novice
30. marts 2002 - 02:11 #8
jeg sad godt nok lidt med en "øhhh" fornemmelse da jeg kom ind på din site... Nothing but "Thomas Stark"...

Jeg sidder med en 15" glimrende skærm på en bærbar, men den der baggrund er komplet umulig på en sådan (Hvad er det?)

Når man ser, hvad du har lavet eller har været med til at lave så bliver man beroliget over, at det KAN DU GØRE MEGET BEDRE! Din "gamle site" var sgu godt, bortset fra en prikket baggrund, der lidt "ryster" læseoplevelsen (man kommer til at knibe øjnene sammen for at fokuserer"

Kan du så arbejde videre på http://www.newidentity.dk/ni/default.htm ;-)
Avatar billede poulvp Praktikant
31. marts 2002 - 00:50 #9
Måske en "anelse" for stilrent efter min smag, synes ikke den opfordrer til videre udforskning, men smag og behag er jo heldigvis forskellig.
Avatar billede pesa Nybegynder
31. marts 2002 - 19:55 #10
Så døde debatten...
Avatar billede excession Nybegynder
31. marts 2002 - 21:20 #11
Hej

tusind tak for jeres kommentarer og forslag.. jeg har ikke haft tid til at lave rettelserne endnu, men kigger på det imorgen..

så opretter jeg nok et spørgsmål igen med lidt flere point.. med navnet www.newidentity.dk hvis i skulle være interesseret i at komme med ny kritik osv efter ændringerne..

tak

-- xs