Avatar billede convincing_john Nybegynder
27. marts 2002 - 21:50 Der er 8 kommentarer

SB AWE 64 Value, hjælp til installation

Hej Eksperter

Jeg har et rimelig massivt problem: Jeg har forsøgt at installere et SoundBlaster AWE 64 Value på min gamle Pentium 166Mhz m. 128Mb RAM . Jeg ved kortet virker, men af en eller anden grund kommer Windows 98 SE med en "Code 9" fejl under enhedshåndtering ("Denne enhed virker ikke korrekt fordi enhedens BIOS ikke rapporterer denne enheds ressourcer korrekt).

Jeg har forsøgt med andre drivere, men det virker ikke - den vil hverken spille wave, midi eller godtage joystick-porten (selvom jeg ikke bruger den).

Hvad gør jeg?

Hilsen
Convincing_John
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2002 - 21:56 #1
Prøv at sætte kortet i et andet slot på bundkortet.
Avatar billede convincing_john Nybegynder
27. marts 2002 - 22:01 #2
Har prøvet, har ingen effekt...
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2002 - 22:06 #3
Prøv at slette kortet og genstart. Måske prøver windows at skifte irq på kortet.
Avatar billede convincing_john Nybegynder
27. marts 2002 - 22:09 #4
Har prøvet, har ingen effekt... :)
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
28. marts 2002 - 11:01 #5
Hejsa.......

Da det jo er din BIOS der har en konflikt, har du så prøvet at gå i BIOS, og sætte den til " Load setup default" ? Det burde kunne virke.....:-)

Good luck

Mr.Athlon
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
28. marts 2002 - 11:05 #6
En anden ting. Det er ikke nok, at du brugere driverne til kortet. Når man i Win98 skal bruge spilporten, vil den MEGET gerne have installeret al softwaren til lydkortet, for at Windoze kan "se" spilporten.

Jeg har prøvet at finde drivere til kortet, men kan kun finde til Win95 og NT.....:-(
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2002 - 00:19 #7
hvis du har fået svar på spørgsmålet, så luk det venligst.
Avatar billede convincing_john Nybegynder
09. april 2002 - 14:00 #8
Kom nu, eksperter, nogen må da vide noget....