Avatar billede gittep Nybegynder
26. marts 2002 - 10:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

TV-out

Jeg vil gerne kunne se Div-x filer samt digitale billeder på mit fjernsyn. Jeg vil gerne finde en billig løsning, da jeg ikke ved, om det er noget jeg vil komme til at bruge.
På forhånd tak, for et hurtigt svar.
Avatar billede -simon- Nybegynder
26. marts 2002 - 11:02 #1
et kabel fra dit tv og computer ?
Avatar billede gittep Nybegynder
26. marts 2002 - 11:12 #2
Lige præcis, men der skal vel et kort til?
Avatar billede -simon- Nybegynder
26. marts 2002 - 11:53 #3
har du en elm dvd afspiller, altså en stationær ?
Avatar billede congame Nybegynder
26. marts 2002 - 13:20 #4
Det du mangler er et grafikkort med Tv-Out udgang.
Det er nemmest at finde på www.edbpriser.dk, under fanbladet "Hardware", her går du så ind under "grafikkort", priserne på et udemærket kort med tv-out ligger på 500- 1000 kr. kan dog også fåes billiger. Kablet mellem computer og tv følger somregel med til kortet.
Held og Lykke
Avatar billede gittep Nybegynder
26. marts 2002 - 16:15 #5
Til Simon
Nej jeg har kun det dvd-drev som sidder i computeren.
Til Congame
Tak for dit svar, men kan man bare vælge et hvilket som helst grafikkort, eller skal man kigge efter noget specilet, for at være sikker på, at der er tv-out. Jeg har temmeligt langt fra computeren til fjernsynet, kan man forlænge med alm. antennekabel eller er det en specielt type? Mister signalet noget i kvalitet, når der er 20 meter mellem computer og fjernsyn.
Hilsen og tak Gitte
Avatar billede steelman Novice
01. april 2002 - 16:33 #6
Nej nej. Du kan ikke forlænge med alm. antennekabel! :-)
Du skal sandsynligvis bruge et kabel med et scartstik i den ene ende og så tre fono-stik i den anden (et til billede og to til lyd (L/R)). Hvis dit lydkort ikke har fono-stik, kan du købe et adapter minijack-->to fono. Adapteren fås for under 30kr. Kablet koster alt afhængig af hvor god kvalitet du vil ha. Men køb ikke det billigste når du har så langt mellem pc og tv.
Avatar billede gittep Nybegynder
01. april 2002 - 16:47 #7
Tak til dig steelman, men jeg er midlertidigt løbet lidt sur i mit projekt, da det viser sig min kun 1½ år gamle computer ikke har AGP-port og jeg derfor er nødt til at købe et PCI-kort. De er temmeligt meget dyrere, og det er lidt ærgeligt, når jeg ved, at jeg ikke vil bruge det i mine kommende computere, jeg prøver derfor i øjeblikket at skaffe mig et brugt. Tak for tippet om en adapter, det var faktisk noget af det,jeg havde spekuleret lidt på, så man er lidt uafhængig af skærmkortets udgang.