Avatar billede redfox Nybegynder
10. juni 2000 - 16:11 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Drag layer?

Hvordan kan man lade brugeren flytte rundt på en tabel i et layer?
Avatar billede redfox Nybegynder
10. juni 2000 - 16:11 #1
Det skal være ligesom at flytte rundt på vinduer i Windows(c)...
Avatar billede hage Nybegynder
10. juni 2000 - 17:57 #2
Du kan IKKE flytte rundt på et tabel! Det er selve layeret du flytter (- og layeret kan for den sags skyld indeholde et tabel, et billede eller whatever). Du kan sagtens opnå en Windows' vindue effekt. prøv at kigge på de her to:

http://www.dansteinman.com/dynapi/docs/examples/drag1.html

http://www.dansteinman.com/dynapi/docs/examples/dynwindow1.html

At arbejde med Layers giver ofte en masse bøvl da NS og IE har hver deres DOM (Document Object Model) - dvs. måden man refererer til f.eks. (især) layers er meget forskellig. På Dan Steinman's sider kan du finde komplet kode til generiske DHTML-effekter som f.eks. at flytte lag, vise/skjule, loade src osv. osv.

Vær opmærksom på, at hvis du arbejder med forms, vil de i Netscape altid ligge øverst, selvom du trækker et layer henover - på trods af layer'enes z-index.