Avatar billede jaffez Nybegynder
20. marts 2002 - 22:49 Der er 6 kommentarer

skræm går ud hvert 2. min. bærbar.. vega

Skræm går ud hvert 2 min måske pga strømsparer funktion eller noget men jeg har slået alt strømspare ting fra i bios
og har problemmet lige fra start nå jeg køre linux uden at have pillet ved noget, jeg har det sågar fra det sek. jeg påbegynder install. Har ikke dette problem i windows eller dos etc. kun i linux.

riser lige op :

har prøvet følgende dist: debian, mandrake 8.1 og 8.2
pc : bærbar Vega+ 1100 med sis630 gfx kort. har fixet prob. med det(var fixet fuldstændigt i mandrake8.2)

Avatar billede cybermike Nybegynder
21. marts 2002 - 18:35 #1
prøv at skrive flg to kommandoer:

killall apm
killall apmd
Avatar billede jaffez Nybegynder
22. marts 2002 - 01:05 #2
hmm har måske nok noget med det at gøre men hjælper ikke at kill dem. prøvede at starte op i failsafe, og derefter interaktive mode > maintainer mode, hvorefter jeg køre en :
ps -A som giver :
PID | TTY | CMD
1  |  ?  | init
2  |  ?  | keventd
3  |  ?  | kapmd
4  |  ?  | ksoftirqd_CPU0
5  |  ?  | kswap
6  |  ?  | kdflush
7  |  ?  | kupdated
8  |  ?  | mdrecoveryd
487 |tty1 | init
488 |tty1 | sh
505 |tty1 | ps

måske det kan være pid 3 kapmd ? men kan ik kill -9 den :(
k står vel for kernel ?
hvordan slipper jeg af med den eller bare tester om det er den som foresager min problem.
Avatar billede jaffez Nybegynder
22. marts 2002 - 01:10 #3
snakker vi om jeg skal recompiller kernen bare for at test om det er problemmet
Avatar billede cybermike Nybegynder
22. marts 2002 - 06:51 #4
nej, du skal kille dem for at se om det hjælper. Hvis det gør SÅ kan du sætte dig ind i hoodan det virker.
Avatar billede cybermike Nybegynder
22. marts 2002 - 12:54 #5
ahhh, sorry. Havde ikke set du havde førsøgt.

Så er en recompile nok på sin plads, eller må du se på hvor apm smider sine config filer.
Avatar billede jaffez Nybegynder
24. marts 2002 - 01:05 #6
jeps efter lidt recompile og det virker var den kapmd som var problem. takker for dit input fik mig på sporet :)