Avatar billede mediaals Nybegynder
19. marts 2002 - 09:44 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

16:9 i windows Mediaplayer

Jeg har lavet mig en mpeg fil i 16:9 i primiere, men min windows mediaplayer viser den i 4:3, hvorfor, kan WMP ikke vise 16:9??
Avatar billede hoejrup Nybegynder
19. marts 2002 - 10:06 #1
Nej, det kan ikke lade sig gøre. Du kan selv kigge under preferences.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
19. marts 2002 - 10:07 #2
Edit>Preferences>PlayBack under display mode.

/per
Avatar billede mediaals Nybegynder
19. marts 2002 - 10:31 #3
Jeg kan få det til at virke med en AVI fil, men hvorfor så ikke med en MPEG? OG hvis det ikke er muligt, kender du så et program der kan beskære 16:9 - 4:3???

Det kan da ikke være rígtigt at man i Dag med denne teknologi ikke kan få det til at virke!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
19. marts 2002 - 11:13 #4
Din encoder understøtter sandsynligvis ikke 16:9, altså vil din mpeg fil ikke være encoded som anamorphisk
Avatar billede hoejrup Nybegynder
19. marts 2002 - 11:16 #5
Hvad mener du med teknik, når windows mediaplayer kan ikke engang streame perfekt. Du burde i stedet for anvende Apple Quicktime.

/per
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
19. marts 2002 - 13:25 #6
Brug den her, den kan strække billedet i både 16:9, 4:3 og filens originale forhold.
Mediaplayer stinker, sådan er det bare.

- Rod
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
19. marts 2002 - 13:25 #7
Avatar billede mediaals Nybegynder
19. marts 2002 - 17:21 #8
Rodfrugt..... Det er også meget godt, men programmet er tilsyneladende ikke på serveren lige nu.... ellers er den nede, så spørgsmålet må stå åbent lidt endnu.....
Avatar billede zoidberg101 Nybegynder
20. marts 2002 - 14:50 #10
Downloade en player der hedder BS-player fra nedenståden link, er en af de bedre på nettet. Blandt andet også til DIVX og undertekster

http://netspace.net/divxstation/inCat.asp?swtId=7
Avatar billede cgleerup Nybegynder
04. april 2002 - 13:22 #11
har du klarret problemet, eller har du flere spørgsmål ?
Avatar billede mediaals Nybegynder
04. april 2002 - 15:16 #12
nix....... virker stadig ikke.... Men tilgengæld har jeg set flere film i MPEG-format der var i 16:9.... så det kan lade sig gøre, MEN HVORDAN FANDEN KAN MAN FÅ DEN TIL AT BLIVE DET!!!!!!!!!!!!! i må dele pointne!