Avatar billede dicktaid Nybegynder
17. marts 2002 - 19:30 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

E-donkey

Vi er fire computere der deler en Internet forbindelse - 512 kb/sek. Hvilket fungere uden problemer, indtil en af computerene logger på E-donkey, så ryger næsten hele båndbredden på de øvrige computere. Dette er også selvom computeren med e-donkey bruger under 5% af den samlede båndbredde.

Er der nogen der kan komme med en forklaring på, hvordan dette kan hænge sammen - hvad er det e-donkey gør ved forbindelse? Reservere den forbindelsen eller..
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
17. marts 2002 - 19:31 #1
Det er fordi Edonkey er et file-share program! Så de filer du henter, bliver garanteret også delt.. så når du logger på med den maskine, så kan "hele" verden hente filerne fra dig.

Du kan garanteret vælge at Share files fra.. :)
Avatar billede wanix Praktikant
17. marts 2002 - 19:34 #2
Nej det kan man nemlig ikke med edonkey. Men du kan vælge ikke at dele nogen. Så henter folk kun fra dig, når du henter noget nyt.
Avatar billede dicktaid Nybegynder
17. marts 2002 - 19:36 #3
Der er ikke nogen der uploader fra computeren - der bliver kun downloaded med under 5%!
Avatar billede wanix Praktikant
17. marts 2002 - 19:43 #4
Jamen hvis der er en der downloader det samme som dig. Så downloader han fra dig. Du akn ikke slå det jelt fra. Det er det der er trælst ved eDonkey!
Avatar billede dicktaid Nybegynder
17. marts 2002 - 19:51 #5
... men burde jeg ikke kunne se, hvis der er nogen der uploader fra min computer?
Avatar billede wanix Praktikant
17. marts 2002 - 21:08 #6
Jo det kan du se i den boks under den hvor du kan se hvad du downloader. Men nu kan jeg se det slet ikke var det spørgsmåæet gik ud på. Så jeg har vist svaret lidt forkert.
Sorry!
Jeg ved det ikke, for når den kun bruger 5% så forstår jeg det heller ikke!