Avatar billede p3_denmark Nybegynder
15. marts 2002 - 06:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Bus hastighed

Det her handler ikke om hvor hutigt busser kører, men om mit bundkort :)

Det er dette det drejer sig om : http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264837938

Det jeg ville vide er hvor hurtigt jeg bør sætte bussen til, lige nu står den til 133, men hvis den kan blive hurtigere, så er det jo helt i orden :)
Avatar billede pilfinger Nybegynder
15. marts 2002 - 07:46 #1
hvad med at prøve at se hvad producenten siger kig på deres hjemmeside. og se hvad de anbefaler.
Avatar billede jakeman Nybegynder
15. marts 2002 - 08:30 #2
Hvis det er din RAM bus har du sat den rigtige hastighed, taler du om front side bussen kan du kører 200MHz.
Avatar billede bundgaard Nybegynder
15. marts 2002 - 08:31 #3
front side bus kan køre 266 mhz...
Avatar billede mutella Nybegynder
15. marts 2002 - 14:23 #4
ejg vil næsten tror det er fsb'eren der sidder på 133 mhz, men vil da lige undersøge det..

Indstiller man pultiplyeren ud fra fsb, eller ram bus?

jeg harw ddr ram, så de burde vel egentligt også køre 266?
Avatar billede mutella Nybegynder
15. marts 2002 - 14:25 #5
men hvis jeg sætter den op, så stiger min clock frekvens også, og jeg kunne ikke få den meget over 1.5 ghz, men skal man ikke "unlocke" sin cpu for at kunne sætte multiplyeren ned?

eller er det kun når den skal op?