Avatar billede falkonet Nybegynder
14. marts 2002 - 11:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fået fast ip - og hvad så....

Har fået fast ip, har lokalnetværk som kører nu (xp + win 98), og en Speedstream 2601, Switch, Adsl hos TDC.
Firewall Symantec
Hvordan sætter jeg den ip op, så jeg kan hostet spil uden at ødelæg lokalnetværk og hvad mere skal jeg huske på i dette tilfælde? ( er ikke nogen ørne til dette)
Avatar billede chthon Nybegynder
14. marts 2002 - 11:33 #1
Skal du kunne spille fra begge maskiner?
Avatar billede foodear Praktikant
14. marts 2002 - 11:33 #2
Et godt råd: Giv aldrig din IP adresse til nogen!
Avatar billede -benne- Nybegynder
14. marts 2002 - 11:34 #3
foodear: det nytter ikke - du kan ikke skjule din ip, hvis bare den interesserede har lidt teknisk indsigt...
Avatar billede jakeman Nybegynder
14. marts 2002 - 11:36 #4
skal spilserverne hostes udad til??
Avatar billede darkmoon Nybegynder
14. marts 2002 - 11:38 #5
du skal have lavet NAT gennem din router ihvertfald ...
Avatar billede falkonet Nybegynder
14. marts 2002 - 11:41 #6
Hvis det kan lade sig gøre at begge makiner kan hoste så ok, betyder ikke så meget.
Hostes udad til??? - jeg mener at jeg vil kunne starte et nyt multiplayer spil, som folk kan være med i, eks. EYE eller Gamespy osv.
Avatar billede chthon Nybegynder
14. marts 2002 - 12:43 #7
Du skal gøre følgende ting:

1)
Finde ud af hvilk(e) port(e) spillet skal bruge for at fungere som host - evt. kig på producentens hjemmeside eller kig i manualen.

2)
Derefter skal du opsætte en NAT regel, der router trafik der kommer ind på din WAN-IP (din faste IP på internettet) og videre til din maskine der skal hoste spillet.

Dette er også generelt for andre ting såsom FTP, Mail o.s.v.

Jeg ved ikke om du har web-interface til routeren eller du kører over telnet.

På min tidligere router, skulle man gøre det således i telnet:

system addserver (+informationer - forklaring fremkommer ved indtastning af forestående)

;0)