Avatar billede krauw Nybegynder
12. marts 2002 - 13:29 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

DVD fra bærbar til TV problem

Jeg er den lykkelige ejer af en PowerBook G3 Lombard med DVD drev. Jeg har nu investeret i et kabel så jeg kan kaste min DVD film op på mit 28" Sony Trinitron fjernsyn, men det ser ikke særligt godt ud.

Jeg kan godt få skærm billedet frem og også godt køre DVD filmen på TV'et hvis jeg vælger at Mac'en skal styres fra TV skærmen. Men farverne er helt i skoven! Der er stort set ingen farver. Det er næsten sort/hvid og med masser af flimmer.

Lyden er fin nok.

Det skal bemærkes at jeg kører OS 9 (vil snart opgradere til OS X) og at jeg sagtens kan se DVD film på den bærbare i blændende kvalitet!

/Krauw
Avatar billede darkmoon Nybegynder
12. marts 2002 - 13:33 #1
Har du sat opløsning på bærbaren til at matche dit fjernsyn ? ..jeg mener jeg på en G3 med TV OUT skulle sætte opløsningen ned for at det så pænt ud ...
Avatar billede krauw Nybegynder
12. marts 2002 - 13:42 #2
Jeg kan jo sætte opløsning og antal farver på de to skærme separat. Jeg har haft TV skærmen helt nede på en 480 opløsning og 256, men intet hjalp i de indstillinger som er til rådighed.

Jeg har også prøvet at stille alt ting på fjernsynet, men det blev det heller ikke bedre af.

Kan det være fjernsynet eller kablet?
Avatar billede darkmoon Nybegynder
12. marts 2002 - 13:53 #3
hvad er det for et kabel helt præcist ?
Avatar billede aeblenet Nybegynder
12. marts 2002 - 13:53 #4
Har du købt S-VHS til SCART kablet ?
-skulle der ikke være troubles.

eller VGA til "et-eller-andet" ?
-så er det bare sådan . . .

hilsen: http://www.aeblenet.dk
Avatar billede krauw Nybegynder
12. marts 2002 - 13:56 #5
Jeg har købt et S-VHS med minijack til audio og så et SCART til TV'et. Kablet virker jo åbentbart når jeg godt kan se noget på TV'et, men skal TV'et kunne noget specielt for at modtage S-VHS signaler?
Avatar billede madskp Nybegynder
12. marts 2002 - 18:25 #6
Ja det er ikke alle tv der har SVHS indgang i scart stikket. I nogen skal det også bare aktiveres i fjernsynets setup menu. Du kan i stedet for anvende en SVHS til composite converter hvis det er.
Avatar billede egonspock Seniormester
12. marts 2002 - 23:09 #7
På en iBook er der en indstilling om det er PAL eller NTSC, og det er vigtigt at man vælger PAL, da det er den Europæiske standard. Måske er det dit problem?
Avatar billede krauw Nybegynder
15. marts 2002 - 15:27 #8
PAL eller NTSC? Hvor sætter man det?

En composite converter? Skal jeg så sende mit kabel tilbage og købe et nyt? Eller skal jeg købe en converter udover det kabel jeg allerede har smidt penge efter?
Avatar billede madskp Nybegynder
15. marts 2002 - 15:30 #9
Du kan gøre begge dele!
Avatar billede egonspock Seniormester
25. marts 2002 - 21:54 #10
Du sætter det i skærmkontrolpanelet, eller evt i kontrollinjen.