Avatar billede vdsl Nybegynder
10. marts 2002 - 22:13 Der er 1 kommentar og
3 løsninger

P4 Northwood VS. AMD XP / strømforbrug

Er der nogen grund til *ikke* at købe en Pentium 4 Northwood 1.6 Ghz fremfor en AMD XP, f.eks. hvad med strømforbruget, hvad bruger de nævnte CPU'er i strøm ?
Avatar billede asmodeus Nybegynder
10. marts 2002 - 22:25 #1
Jeg kender ikke til det præcise strømforbrug, men ved at AMD er mere strømslugende end Intel. Dog er forskellen temmelig markinal, så jeg ville stadig vælge en AMD frem for en Intel til de fleste formål!

mvh/
Asmodeus
Avatar billede sukos Juniormester
10. marts 2002 - 23:54 #2
Ja alle test siger jo at amd generelt er hurtigere, pris/ydelse, men har oplevet en del amd, og p4 1800 larmer ikke så meget! Købt som "in a box" hvor køleren også fulgte med.

Og uden at ha' noget rigtigt at ha' det i, så er jeg nu mest til intel! :o)
Avatar billede ballak Nybegynder
11. marts 2002 - 00:53 #3
Hvis du overclcoker så køb da Pentium 4 Northwood 1.6 Ghz, den skulle uden de store problemer nemt kunne overclockes til 2,2 GHz, og med så mange MHz så er den jo nogenlunde lige så hurtig som den hurtigeste AMD - og billigere :)
Avatar billede jonespostman Nybegynder
11. marts 2002 - 22:57 #4
En P4 Northwood er den "nye" model P4. Og den bruger ikke nær så meget strøm som sin forgænger.
Men hvis du på grund af prisen ikke kan få mere end en 1.6GHz, skal du nok gå efter at overclocke den eller tage en AMD hvor du får mere ydelse for pengene hvis du ikke overclocker.