Avatar billede havmaage Juniormester
07. marts 2002 - 18:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

download mandrake hvad

Hej!
Jeg vil til at installere mandrake linux på min gamle PCér har længe rodet med solaris på mit arbejde, så unix grundlæggende er iorden. Men jeg har været inde på denne adresse og kan ikke rigtigt overskue hvad jeg skal hente og hvad der skal brændes på cd for at få det rigtige image.
http://ftp.net.uni-c.dk/pub/linux/mandrake/8.1/i586/
Er mandrake iøvrigt det rigtige valg, jeg vil køre apache+php samt ftp server på den.

Avatar billede thomasledet Nybegynder
07. marts 2002 - 19:21 #1
Avatar billede thomasledet Nybegynder
07. marts 2002 - 19:22 #2
ellers er det her, du skal hente:

http://ftp.net.uni-c.dk/pub/linux/mandrake/iso/
Avatar billede unocom Nybegynder
07. marts 2002 - 19:59 #3
Jeg foretrækker du bruger Redhat. men det er en smags sag.

Stort set alle linux Dists ligge paa "www.linuxiso.org".

God fornøjelse.

UnoCom
Avatar billede langbein Nybegynder
07. marts 2002 - 20:57 #4
linken til thomasledet er rett mht nedlasting av Mandrake ISO.
Mandrake er enkelere en for eksempel Red Hat, men Red Hat kan mere.
Synes Red Hat 7.1 er bedre enn 7.2 (kanskje en smakssak.)
Red Hat 7.1 ISO:
ftp://ftp.dkuug.dk/thot4/redhat/linux/7.1/en/iso/i386/
Avatar billede unocom Nybegynder
07. marts 2002 - 23:12 #5
Nej rh72 er bedre da de har retted nogle fejl og opgraderet nogle services.

UnoCom
Avatar billede havmaage Juniormester
08. marts 2002 - 17:28 #6
Ja det er der vist mange meninger om. I mit tilfælde er det jo første gang jeg roder med linux systemet. Bare det er unix og der kan skrives shell scripts, perl og at apache kan køre lige så stabilt som på andre commercielle unix systemer er jeg tilfreds. Indtil videre er jeg gået igang med at hente mandrake. Så den vil jeg starte ud på. Det kan så være at jeg med tiden vil prøve andre varianter, men et sted skal man jo starte.

Derfor giver jeg point til thomasledet. Håber alle synes det er fair.
Det er nok ikke sidste igang i høre fra mig her i gruppen :-) men jeg glæder mig til at komme igang og komme lidt væk fra windows.
Hilsen Simon
Avatar billede thomasledet Nybegynder
08. marts 2002 - 19:31 #7