Avatar billede amoelle Nybegynder
07. marts 2002 - 15:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

GUI værktøj til XSL/XML ?

Er der nogen der kender andre GUI værktøjer end XML-spy, der kan bruges til XSL og XML filer?

( Med GUI mener jeg et 'tegne'værktøj, hvor man fra en palette vælger objekter og placere dem i et layout, og hvor man kan 'trække' rundet med elementerne ? )
Avatar billede professoren Nybegynder
07. marts 2002 - 15:56 #1
vedr: XML editors--den stor overblik
XAE, Merlot, epcEdit, XMLMATE, XMLmind, XML Author, Turbo XML, Edit ML, XML Pro, Morphon, Athens, XML cooktop.....

Kender du nogen af disse?
Avatar billede jmc Nybegynder
07. marts 2002 - 16:33 #2
ja, og hvilken ville du så anbefale?
Avatar billede janegil Nybegynder
07. marts 2002 - 21:09 #3
XMetaL. Jeg liker GUI i XMetaL bedre enn XML Spy. Men XMetaL kan ikke redigere DTD, kan ikke bruke XML Schema, og er litt kinkig i forhold til UNICODE. Selv har jeg nok byttet til Spy, selv om jeg ikke er særlig fortrolig med trekk&slipp der.
Avatar billede amoelle Nybegynder
11. marts 2002 - 18:33 #4
Hej Professor
prøv lige at forklar, hvorfor du mener, at en Emacs udvidelse (XAE) er et GUI værktøj med drag'n'drop ?
Avatar billede amoelle Nybegynder
26. april 2002 - 15:41 #5
lukker