Avatar billede henrixx Praktikant
05. marts 2002 - 12:07 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Den siger at der ikke er nok system resourcer ??????

Hej allesammen HJÆLP ATTER HJÆLP :)

Jeg har et problem med "dyret" herhjemme.

Problemet er at "den" siger, at jeg ikke har nok system resourcer.

Problemet opstår når jeg bruger et bestemt program ( Drumbeat2000 - et prog. til at lave hjemmesider med ).

Jeg lige har opgraderet mit ramlager fra 64 til 128 Mb. for at komme problemet til livs, men det sker stadig væk.

Hvad kunne der være galt ???
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. marts 2002 - 12:11 #1
Har du nok UFRAGMENTERET! diskplads på din harddisk??

Flyt evt. swapfilen til et andet drev, med massere af fri plads på, eller boot op i safemode og kør en gang defrag.

Hvis harddisken er for fragmenteret, kan swapfilen ikke udnyttes ordentligt.
Avatar billede fastwrite Nybegynder
05. marts 2002 - 12:11 #2
128MB er også minimum. Det lader til at DrumBeat er kodet forkert, så den sluger al ram, og mér til. Prøv at starte op i fejlsikret tilstand, og se om den gør det samme. Ellers prøv at se om der skulle være updates til drumbeat programmet.

Prøv at højreklik på din "min computer", vælg egenskaber, og se hvor meget ram du har til rådighed.

Du kan også - når du er derinde - vælge avanceret, virtuel hukommelse, og se om Windows styrer den. Hvis du har HD nok, kan du som min. sætte den til fx. 500 og som max 500 - så opretter den en fast swapfil på 500MB.

Men køb mere ram! Det kan man aldrig få nok af!
Avatar billede fastwrite Nybegynder
05. marts 2002 - 12:12 #3
Og ja, gør som Ole skriver - kør en scandisk, og bagefter en defragmentering (højreklik på C-drevet, vælg egenskaber, og resten giver sig selv)
Avatar billede runberg Nybegynder
05. marts 2002 - 12:15 #4
fastwrite>> Den med at man aldrig kan få for meget ram holder desværre ikke. Går man hen og køber FOR meget ram, så vil ens memory-tabeller blive alt for lange. Dette vil resultere i en langsom søgning efter data i rammen, og dermed sløve ens PC, eller i værste tilfælde vil ens ram blive så stor, at man skal bruge det meste af pladsen til de tabeller som skal holde styr på hvad der ligger hvor i ramme, og hvad der er blevet swappet ud!!!
Avatar billede runberg Nybegynder
05. marts 2002 - 12:15 #5
Dog vil det være at anbefale at man har mere end 128MB... Det vil jeg dog give ret i!
Avatar billede snubby Nybegynder
05. marts 2002 - 17:06 #6
ram = se efter i din manual hvad der er max,det er sikkert 512mb,
så er det bare at dividere slot med ram.
sæt de 64mb ind igen hvis du bruger sd-ram.alså 128mb + 64mb.
Avatar billede henrixx Praktikant
05. marts 2002 - 17:21 #7
Hov, jeg glemte vist at sige at problemet ikke altid har været der og at jeg har: opgavestyring,creative pci audio mixer,en mus, personal webserver ( som er slukket når den ikke bruges )og norton antivirus liggende ned på bjælken i højre hjørne....undskyld :)
Avatar billede fastwrite Nybegynder
06. marts 2002 - 10:32 #8
runberg - du har ret.. jeg modificerer mit svar.. Du KAN få for meget RAM...:o)
Avatar billede fastwrite Nybegynder
06. marts 2002 - 10:33 #9
henrixx.. :o) Prøv at fjerne nogle af alle de programmer der kører. Fx. Antivirus - den skal vel kun aktiveres når du er på nettet, eller henter mails...

MEn fik du prøvet mit forslag?
Avatar billede henrixx Praktikant
06. marts 2002 - 15:36 #10
Hej Fastwrite

Det havde jeg ikke lige tænkt på, men det vil jeg prøve ( antivirus ).

Lige en anden ting, har du eller andre hørt om der evt. skulle være problemer, hvis man henter programmet "ROBOFORM", som et program der automatisk udfylder formularer li'som "gator" bare bedre ?.

http://www.siber.com
Avatar billede henrixx Praktikant
06. marts 2002 - 15:50 #11
Jeg glemte lige at kreditere dig Fastwrite :)
Avatar billede henrixx Praktikant
06. marts 2002 - 15:52 #12
hov, lige et øjeblik Fastwrite - det gider den ikke ??????????? - vender tilbage :)
Avatar billede henrixx Praktikant
06. marts 2002 - 16:04 #13
Til Fastwrite.
Jeg har lige sendt Experten en mail, så må vi se om de "gider" at kreditere dig :)
Avatar billede henrixx Praktikant
06. marts 2002 - 17:22 #14
Her er de 30 :) håber jeg
Avatar billede henrixx Praktikant
06. marts 2002 - 23:14 #15
Fastwrite skrive lige igen, nu tror jeg har fundet ud af hvordan man giver point :)
Avatar billede fastwrite Nybegynder
08. marts 2002 - 12:36 #16
Hejsa.... her er jeg så...
Avatar billede henrixx Praktikant
08. marts 2002 - 13:54 #17
Hej fastwrite :)
Jeg er sq ked af at der gik så lang tid, men experten kan UMULIGT være kendt for sin brugervenlighed :(

Ka' du hygge :)