Avatar billede mr-bob Nybegynder
03. marts 2002 - 14:28 Der er 41 kommentarer og
3 løsninger

design firmaer:?

jeg skal finde et webdesign-firma der kan lave en hjemmeside for mit firma. (www.kc-frugt.dk)
for lad mig sige med det samme... den er SINDSYGT grim, man får næsten ondt i hovedet af bare at kigge på den.

kender i nogle designfirmaer der ikke er for dyre men som samtidig heller ikke er to 17 årige med kreative evner? jeg ber jer ikke om at hente en list med alle de firmaer der er i hele danmark, men kender i nogen firmaer som i har stiftet bekentskab med og som i var tilfredse med, sådanne svar kan jeg bruge!

på forhånd tak

BOB
Avatar billede lillebror Nybegynder
03. marts 2002 - 14:31 #1
Avatar billede klas Juniormester
03. marts 2002 - 14:31 #2
Jeg kan vel prøve at anbefale mig selv ..

Tidligere referencer

www.moebelarkitekten.dk
www.art-form.dk
www.cosmicweb.dk

derudover arbejder jeg på en side for en antikvitets forhandler som jeg kan vise om et par dage . .

interesseret så skriv en mail på klas@klas.dk eller ring på 86121327 (16 - 21) eller 28728941 (dag og nat)
Avatar billede lillebror Nybegynder
03. marts 2002 - 14:32 #3
Jeg var i praktik der, de har en pæn håndfuld referencer og er ikke to 17 årige :)
Avatar billede mr-bob Nybegynder
03. marts 2002 - 14:33 #4
klas> kender godt din side, og du ER på listen i forvejen!!! :-)
Avatar billede mr-bob Nybegynder
03. marts 2002 - 14:34 #5
lillebror>ved du sådan nogenlunde hvor dyre de var?

prisen er rimelig vigtig!
Avatar billede mr-bob Nybegynder
03. marts 2002 - 14:37 #6
det må forresten meget gerne ligge omkring københavn! :-)
det er selvfølgelig ikke vigtigt men det kunne være meget rart!
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
03. marts 2002 - 14:38 #7
Hmmm.... så vil jeg da også lige anbefale mig selv. Jeg har ingen referancer,
men du kan se en ny side som jeg arbejder på her:
www.brideonline.dk/test/index.php
Avatar billede lillebror Nybegynder
03. marts 2002 - 14:40 #8
mr-bob, jeg kender ikke deres prisniveau.

<ironi>
http://www.eksperten.dk/spm/180203
der er mange gode firmaer der
</ironi>
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
03. marts 2002 - 14:44 #9
nå, men hvis interessen melder sig, kan jeg kontaktes her:
postmaster@brideonline.dk
Avatar billede mr-bob Nybegynder
03. marts 2002 - 14:47 #10
bare lige sådan hvis du skulle slynge et tal ud, hvad ligger dit prisneveau på?

hvis i ved hvilket prisneveau siden i anbefaler ligger på så må i meget gerne skrive det!!! men det er slet ikke et krav.
Avatar billede startfirma Nybegynder
03. marts 2002 - 14:48 #11
mr-bob>

Hvad med at prøve at ligge det ind som en opgave i freelance?

Faktisk er der mange håbefulde/dygtige designere der mangler nogle referencer, så måske kunne I sammen få det optimale ud af det.. de får en reference, og du får et billigt design :)

just an idea..

mvh www.startfirma.dk
Avatar billede rfogh Nybegynder
03. marts 2002 - 14:48 #12
Jeg er ikke to 17-årige, men én 18-årig :)
Jeg har efterhånden 5 års erfaring med at designe sider, så jeg mener da selv jeg vil være kompetent til opgaven :)

Lidt (halvfærdige!) referencer:
http://www.desitech.dk/
http://www.rfogh.dk/
http://cv.rfogh.dk/

Og så den side jeg i øjeblikket arbejder på:
http://ra.rfogh.dk/

Prisen kan vi garanteret sagtens blive enige om ;)
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
03. marts 2002 - 14:48 #13
mr-bob-> hvem mig?
Avatar billede mr-bob Nybegynder
03. marts 2002 - 14:51 #14
bounce2002> ja undskyld glemt at skrive at det var dig!!!

men som sagt:
"hvis i ved hvilket prisneveau siden i anbefaler ligger på så må i MEGET gerne skrive det!!! men det er slet ikke et krav."
Avatar billede mr-bob Nybegynder
03. marts 2002 - 14:53 #15
startfirma: ja det var jo en idé.. men jeg må jo ikke have to spørgsmål åbne om det samme.
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
03. marts 2002 - 14:54 #16
Det kommer selvfølgelig an på hvad siden skal indholde.
Men hvis det er det samme som alle ligger på din side, så kan vi godt sige omkring de 1000kr. Billigt, professionelt og flot.
Avatar billede klas Juniormester
03. marts 2002 - 14:57 #17
>mr-bob - Det var da rart at høre :)
Avatar billede startfirma Nybegynder
03. marts 2002 - 14:57 #18
mr-bob>

Det er vel heller ikke 2 ens spørgsmål :)

Det her spm. er ønsket om erfaring med designfirmaer.

Dit spm. i freelance vil være ønsket om en konkret løsning..

well, du har intet at tabe :)
Avatar billede mr-bob Nybegynder
03. marts 2002 - 15:02 #19
Startfirma> :-) nej det kan du jo have ret i!!!
Avatar billede lillebror Nybegynder
03. marts 2002 - 15:05 #20
Altså, jeg er kun 16. Jeg behersker PHP og DHTML, jeg kan da godt lave en billig side til dig. jeg mangler som startfirma siger, referencer.
Avatar billede rfogh Nybegynder
03. marts 2002 - 15:10 #21
mr-bob>> Hvis du kun skal have lavet designet om, vil et hurtigt bud fra min side ligge på 800 kr.
Avatar billede rfogh Nybegynder
03. marts 2002 - 15:13 #22
Jeg glemte lige at skrive at du selvfølgelig kan kontakte mig på mail@rfogh.dk :)
ICQ 101168124 hvis du vil snakke nærmere før du beslutter dig :)
Avatar billede lillebror Nybegynder
03. marts 2002 - 15:15 #23
Mit icq nummer er 20805451 det eneste jeg kan vise dig er www.zpeed.dk/newzpeed/newzpeed.php også er den ikke engang i nærheden af færdig :)
Avatar billede lars_jensen Nybegynder
03. marts 2002 - 15:25 #24
mr_bob >> jeg kan tilbyde dig en professionel løsning af grafik og programmering af bestillingsinterface og shoppingcart for ca. 5.000 kr. (der skal ikke betales moms)

Lidt om mig, uddannet i 1998 som datamatiker, arbejde indtil 2001 som WebMaster, Designer og Programmør. Siden selvstændig først i Danmark og nu i Japan.

Du kan se min side - stadig ikke helt klar med tekst :(( - på www.ljweb.dk - surf lidt rundt, kig nogle af mine kundereferencer der inkludererer Tele Danmark, Eksperten og andre danske virksomheder - omend jeg er lidt mere fremme i udlandet.

/ Lars
lars.jensen@ljweb.dk
Avatar billede mr-bob Nybegynder
03. marts 2002 - 16:52 #25
jeg forstår ikke helt det der med tilbud:

der er nogen der laver et tilbud, på eks 1000 kr, men så ligger de oven i de 1000 kr. en timepris som det har taget dem at lave det.
eller er det bare mig der har misforstået det?

lars jensen>når du skriver at du tilbyde dig en professionel løsning af grafik og programmering af bestillingsinterface og shoppingcart for ca. 5.000 kr. skal jeg så ligge timeløn oveni?
Avatar billede netsrac Praktikant
03. marts 2002 - 16:59 #26
Man kan da ikke lave et tilbud på 1000 kr også ligge timepris oveni, så er det jo ikke et tilbud, hvem gør dog det ? Jeg vil sige at det er meget uproffessionelt.
Avatar billede mr-bob Nybegynder
03. marts 2002 - 17:03 #27
jeg har set det et par gange, kan ikke lige huske hvor! men det vil sige at et tilbud på 1000 kr, der bliver ikke lagt noget oveni?
Avatar billede netsrac Praktikant
03. marts 2002 - 17:05 #28
Jeg vil iøvrigt også gerne lave et tilbud til dig, men vil ikke give dig en pris før vi har haft en snak om, hvad det er du skal have lavet, helt præcist, og jeg kan sige med det samme at du får det ikke til 600 eller 1000 kr, det er jo fuldstændig urealistisk.

Du er velkommen til at ringe til mig på 76 13 52 03 til en uforpligtende snak, du kan også tage et kig på mit website www.cnhweb.dk
Avatar billede startfirma Nybegynder
03. marts 2002 - 17:55 #29
mr-bob>

Tror roligt du kan regne med Lars Jensens pris er alt inkl. og derudover laver han brilliant design :)
Avatar billede mr-bob Nybegynder
03. marts 2002 - 18:52 #30
startfirma> ja jeg kiggede lige på hans kundereferencer og de var, må jeg sige, Meget pæne!
Avatar billede cdc Novice
03. marts 2002 - 20:02 #31
alt under 5000 kroner er sort/fusk og ja jeg kan ikke finde andre ord for det. For os der lever af det, er det svært at lave noget for under 5-10.000 kroner, men så lever vi også om et år ........!

600-1000 kr. ja det er knegte der laver det efter skole og kan ikke give den proff. support i dagtimerne, da de sidder i skole, for at blæive kloger, men det er nogle gode lommepenge, so no offence.....

/cdc
Avatar billede wareagle Nybegynder
03. marts 2002 - 22:52 #32
Du kan jo prøve www.Logiweb.dk
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
03. marts 2002 - 22:53 #33
Grunden til den lave pris, er at man kun kan blive bedre jo mere man laver.
Det gælder også med php, mysqlosv. som jeg også sagtens kan lave for 1000kr,
ialt. Og nej, det bliver ikke lavet efter skole, men efter arbejde.
Og alle webdesign firmaer er altså ikke alt for gode! Det eneste de kan lave er firkantede bokse over hele siden, som jeg personligt ikke syns er særlig pænt, og det virker også en slag uproff.
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
03. marts 2002 - 22:54 #34
PS: Så arbejder jeg faktisk foran en pc hver dag, med icq, messenger osv. åbent, så der er masser af support at hente der
Avatar billede cdc Novice
03. marts 2002 - 23:12 #35
bounce-> giver dig ret i kasse/box virusen der har spredt sig bland landets "designere". en hurrtig og nem løsning. Men 1000 kroner for et design ? Det må være sort, vil du kun bruge 2-3 timer på det ?

/cdc
Avatar billede rfogh Nybegynder
03. marts 2002 - 23:14 #36
/cdc >> Så længe man tjener under 20.000 kan det jo ikke rigtigt være sort, idet der ikke skal betales moms o.l.
Avatar billede cdc Novice
03. marts 2002 - 23:33 #37
om året.........man skal jo aligevel registrere det, bare med person nr.
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
04. marts 2002 - 00:32 #38
cdc ->> Jeg ser det som øvelse, som man kun kan blive bedre til,
ved at designe hjemmesider og opbygge dem efter kundens behov.
Og angående de 1000kr, så er det absolut ikke 'sort' arbejde,
men man skal have dækket sine udgifter som fremkommer med projektet.
Men okay, jeg kan selvfølgelig ikke garantere at de løber op i 1000kr.,
det kunne måske også gøres for mindre penge.
Og tiden jeg vil bruge, afhænger meget af, om jeg & kunden er tilfreds med resultatet. Hvis jeg f.eks. skulle lave en hjemmeside med dynamisk indhold (php) så ville det ikke koste ekstra, da jeg udelukkende ser det som en lærerig oplevelse... Altså, man lærere jo mere man laver.
Avatar billede cdc Novice
04. marts 2002 - 00:37 #39
bounce-> Jeg merer ikke 1000 kr. er for meget, men du tager brødet ud af munden på de der lever af det, og som rent økonomisk ikke kunne lave det for undr 5.000 kr.
Hvis du tager din gage fra dit faste arb. fra, hvad ville du så lave en sådan opgave for.....?
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
04. marts 2002 - 02:20 #40
cdc-> Så ville det jo selvfølgelig løbe op i flere penge. Timeløn, designløn osv. Ja, så ville det ikke blive mindre end ?...
Det kommer jo an på hvor mange kunder man har i butikken, men jeg kan godt forstå din pointe.
Avatar billede cdc Novice
04. marts 2002 - 02:26 #41
det ar da godt vi blev enige, var også bare for at fortælle hvad man for pengen og det sore gab
Avatar billede lars_jensen Nybegynder
04. marts 2002 - 02:29 #42
mr-bob >> undskyld det sene svar, min pris er "selvfølgelig" fast pris og ikke et startgebyr og timepris bagefter - omend vi da helt sikkert kan finde en højere pris hvis det er det du leder efter *griner* nej, det er fast pris.

startfirma >> tak for de rosende ord :))
Avatar billede mr-bob Nybegynder
04. marts 2002 - 08:48 #43
ok, vi skal holde et lille møde på onsdag angående webben, så jeg vender tilbage!!! ellers tak for jeres insats indtil nu..

Jackie Carlsson  aka  Mr-bob
Avatar billede mr-bob Nybegynder
07. marts 2002 - 21:29 #44
takker for jeres hendvendelser, vi kigger lige på tilbud og sådan.

vi vil kontakte dem der skal kontaktes.

Mr bob