Avatar billede fusentasten Nybegynder
29. maj 2000 - 02:08 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Jeg er pisse træt af det lort!

Kan nogen fixe min computer. Der kommer den der forp.... blå skærm hvert andet øjeblik. Jeg har prøvet at skifte rammen, formateret (mange gange) men lige meget hjælper det.

Hvis der er en, der bare i det mindste kan sige, at processoren er gået i stykker e.lign. ville jeg være noget et langt skridt. Jeg betaler gerne for det (i kroner altså)

Jeg kan ikke undvære min computer, så hvis en eller anden kunne enten komme til mig, eller jeg kunen få bragt lortet ud. Jeg bor i københavn/nordsjælland...

Avatar billede roslev Nybegynder
29. maj 2000 - 07:29 #1
Har du sikret dig at din CPU-blæser kører som den skal. Jeg havde samme problem - blå skærm hvert 5. minut - defekt blæser var årsag!

Held og lykke!
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2000 - 08:15 #2
roslev skulle det ikke være et svar
Avatar billede lars-o Nybegynder
29. maj 2000 - 10:02 #3
ring 4616 0000
Avatar billede koep Nybegynder
29. maj 2000 - 11:35 #4
Ring til mig på:  26 83 76 83

Eller mail mig på kp@computer-service.dk

så finder vi ud af noget
Avatar billede veileb Nybegynder
29. maj 2000 - 11:43 #5
Nej - desværre ved jeg ikke hvad der er galt.
Avatar billede asmodeus Nybegynder
29. maj 2000 - 12:48 #6
Check at din blæser kører som den skal - nogle BIOS´er kan overvåge blæserens hasitghed - den skal være på omkring 5000 omd./min

En anden mulighed kunne være rammen - defekt ram laver som oftest BSOD når der er en fejl et sted. Hvis du har flere ramblokke, så prøv at fjern en af gange evt. byt rundt på dem!

Mvh/
Asmodeus
Avatar billede fusentasten Nybegynder
29. maj 2000 - 13:32 #7
Rart med lidt assistance!

Hvordan tjekker jeg, at min blæser kører med rigtig hastighed. Jeg ved bare, at den blæser hele tiden.

Jar har prøvet at bytte rundt på rammen, og fjerne nogle blokke. Ligemeget hjælper det.

;) fusentasten
Avatar billede roslev Nybegynder
29. maj 2000 - 15:28 #8
Prøv at gå ind i BIOS'en, der kan man ofte se CPU fan-speed og CPU temp.
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2000 - 15:53 #9
Ellers findes der programmer som kan
Avatar billede fusentasten Nybegynder
29. maj 2000 - 16:12 #10
hmm. Der har faktisk ikke været nogen problemer i dag - jeg har fået skiftet BIOS'en.

Jeg tror, Lars-O skulle have haft point i denne her sag. Jeg ringede til det telefonnummer, han skrev, og det var ham, der anbefalede mig en ny bios!

;) fusentasten

Avatar billede fatty Nybegynder
08. juni 2000 - 22:08 #11
hej roslev

kan du ikke prøve at forklare hvordan man checker temp.på din cpu og fan speed
i bios`en

jan
Avatar billede psycho_dumle Nybegynder
10. juni 2000 - 09:17 #12
Hmmmm ja hvad kan man sige WINDOWS=BLÅ SKÆRM
Avatar billede fatty Nybegynder
10. juni 2000 - 10:11 #13
hej psyko

ER det en eller anden form for kode eller hvad,jeg er vilig til at gi´60
point for et fornuftigt svar
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2000 - 16:59 #14
Fatty, så opretter du blot  et spørgsmål, hvor psyko kan svare på. Husk at henvise til dette spørgsmål.
Avatar billede psycho_dumle Nybegynder
11. juni 2000 - 10:54 #15
Fatty: når du får den blå skærm, står der højest sansynligvis en binær kode, kan du ikk prøve at notere den? ud fra den kan man se hvor fejlen ligger! F.eks hvis det er en ram fejl eller ligende

Psycho!
Avatar billede fusentasten Nybegynder
12. juni 2000 - 21:25 #16
Psyko_dumle: Her er et par af mine blå skærme. Det er meget svært for mig at skrive denne besked, idet den går ned HELE TIDEN:

Jeg skriver bare talkoderne:
- 0028:C0030D64
- 0028:C004CD13 IN VXD VFAT(01) + 0000B557
- 0167:BFF9DFFF
- 0028:C000BD22 IN VXD VMM(01) + 0000AD22
- 0028:C029AB1A IN VXD VWIN32(05) + 00003642

Bare nogle af dem, jeg har skrevet ned de sidste 20 min. ;(

Avatar billede kjalle Nybegynder
24. juni 2000 - 11:34 #17
æhm ...... er dit problem løst ??

//Kjalle ..
Avatar billede fusentasten Nybegynder
15. september 2000 - 09:49 #18
Problemet bestod i, at AMD KIII processoren var fuld af fejl. Jeg fik den udskiftet af Datacentrum u/b.

Avatar billede fusentasten Nybegynder
15. september 2000 - 09:49 #19
Hmm. Lidt usportsligt, men hva faen