Avatar billede elmkaer Nybegynder
26. februar 2002 - 12:53 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Privat Netværk må man det

Jeg og mine naboer snakker om at trække kabler mellem Vores huse og så købe en 10 mbit linie i fællesskab er det lovligt ?????.
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
26. februar 2002 - 12:54 #1
i teorien ja
Avatar billede Syska Mester
26. februar 2002 - 12:55 #2
øhhh, er du klar over hvad en 10Mbit koster???? er det internet eller bare netværk mellem jeres huse???
Avatar billede tlaursen Nybegynder
26. februar 2002 - 12:55 #3
Ja, men chek lige udbyderen's betingelser. Det er der problemet kan være.
Avatar billede tommyf Nybegynder
26. februar 2002 - 12:56 #4
Medmindrer der står noget om det i aftalen med jeres udbyder, burde der ikke være problemer. Stofanet forbyder den slags såvidt jeg husker.

Men som sagt: 10Mbit var da ekstrem?
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
26. februar 2002 - 12:57 #5
og spørgsmålet er hvad kommunen/myndighederne/what ever siger til at i selv lægger ledninger (i hvertfald hvis i selv lægger dem i jorden)
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
26. februar 2002 - 12:58 #6
hvad med en 2 mbit shdsl fra cybercity ?

hvor mange huse snakker vi om ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. februar 2002 - 12:58 #7
Du skal checke stærk- og svagstrømsreglementet - evt. ved
at spørge en autoriseret installatør. Han vil garanteret anbefale
at han trækker kabler.

Selv at gøre det er en fabelagtig dårlig idé da du står med et
erstatningsansvar, hvis der er elektrisk overgang i dine apparater,
og det starter en brand hos naboen.
Avatar billede elmkaer Nybegynder
26. februar 2002 - 13:06 #8
Vi snakker om ca. 9 huse og nej jeg ved ikke hvad en 10mbit koster for det har vi ikke undersøgt endnu
Avatar billede Syska Mester
26. februar 2002 - 13:13 #9
okey, så tror jeg ikke at i køber en 10Mbit :-) koster fucking meget
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
26. februar 2002 - 13:17 #10
en 2 mbit adsl eller shdsl er nok mere realistisk, rent prismæssigt.
og så kan i måske overveje trådløs LAN
så er i ude over ledningsbøvl.
Avatar billede elmkaer Nybegynder
26. februar 2002 - 14:15 #11
Nu når I er så kloge på dette område er der så en af Jer der ved hvor Jeg kan finde ud af hvordan loven er på dette område
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
26. februar 2002 - 14:25 #12
desværre
Avatar billede Syska Mester
26. februar 2002 - 14:27 #13
loven....rune.rasmussen sagde da at du skulle høre kommunen/myndighederne/what ever siger til at i selv lægger ledninger i jorden, man må nok gerne nogle steder og nok ikke adnre steder, der var også en der nævnte at du skulle snakke med en elektrikker da han jo nok ved sådan noget, og han vil helt sikkert også gerne hjælpe dig med at få dem ned i jorden.

rune.rasmussen nævnte også at i kunne bruge trådløst LAN, det er jo nok en stor fordel da i er fri for at grave kabler ned i jorden, og så slipper i også for at trække kabler i huset så det kan da varmt anbefales, men det kører vist max 11 Mbit, men det er jo også fint nok, hvis i kun får en 2 Mbit internet forbindelse.