Avatar billede baitianlong Nybegynder
26. februar 2002 - 02:22 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Forskellige framerates

Når jeg loader en movie ovenpå en anden i level 1 f.eks. Kan den så ikke have en anden (hurtigere) framerate end den underliggende ??? -Det lader det til at den ikke kan. Kan man gøre noget ??.
Avatar billede paask Nybegynder
26. februar 2002 - 03:38 #1
Hey legende.

Du kan desværre ikke have flere movies med forskellig frame rate. Den eneste løsning er at forsøge at scripte dig frem til et lignende resultat. De forskellige movies du loader ind i din main movie har samme fps som din main, uanset hvordan du ellers har defineret de forskellige movies...
Avatar billede miltoon Nybegynder
26. februar 2002 - 09:09 #2
Prøv at kik på macromedias flash exchange, der er en "extention", der kan trylle lidt med framerates.
Avatar billede lingoman Nybegynder
08. marts 2002 - 18:01 #4
paask>> Det er nu ikke helt rigtigt. Kan du ikke huske at vi ændrede frameraten dynamisk både frem og tilbage på din teapot film ? Den hvor det kørte hurtigere jo længere musen blev ført væk fra centrum ?
mvh geo
Avatar billede baitianlong Nybegynder
08. marts 2002 - 18:23 #5
miltoon>> Jeg kan ikke bruge det link, det er "din" session.

lingoman>> Var det "meget" kompliceret ?
Avatar billede lingoman Nybegynder
08. marts 2002 - 18:27 #6
Nej, det var det ikke! Man kan dog kun styre movieclips på denne måde, og ikke hovedtidslinien.
Avatar billede baitianlong Nybegynder
08. marts 2002 - 19:02 #7
Det lyder da interessant. Man kunne evt. bruge det til at gøre sine spil sværere og sværere. Kan du give et lille eksempel på koden ?
Avatar billede lingoman Nybegynder
08. marts 2002 - 19:08 #8
Du kan se paasks spørgsmål
[frame rate] http://www.eksperten.dk/spm/97485

Der finder du også koden med et eksempel :)
Avatar billede baitianlong Nybegynder
08. marts 2002 - 19:30 #9
Jeg synes ikke jeg kan "finde/se effekten" der hvor paask skriver (under flash-bøger på diktator) !! Er der et andet sted du (eller andre) har brugt den ??
Avatar billede lingoman Nybegynder
08. marts 2002 - 19:36 #10
Du kan jo spørge om paask stadig har filen liggende. Den fungerede meget godt med variabel framerate sat dynamisk efter cursorposition.
Hvis ikke du kunne forstå mine indlæg i http://www.eksperten.dk/spm/97485 kan jeg næppe gøre det bedre her..
Avatar billede baitianlong Nybegynder
08. marts 2002 - 19:44 #11
Nej nej. Det var heller ikke meningen at du skulle til at forklare i 100 år. Jeg ville bare gerne se resultatet.
Avatar billede baitianlong Nybegynder
08. marts 2002 - 20:10 #12
Men det lyder som en god og interessant løsning. Du må godt nok være en heftig flasher, når du kan hjælpe dem (paask), der for mig er "gud" indenfor programmet. Tag endelig de rådne 15 points . "mange bække små.......". Og tak for henvisningen.

Mvh
Avatar billede lingoman Nybegynder
08. marts 2002 - 20:22 #13
Ja, paask giver helt klart den bedste hjælp her. Gid jeg havde hans formulerings evne!  Hvis paask stadig har filen vil han sikkert gerne sende den. Så gem hellere dine point til paask :)
mvh geo
Avatar billede baitianlong Nybegynder
08. marts 2002 - 20:40 #14
Jeg kan godt lide jeres gentleman-stil. Og både paask, dig og Barklund har hjulpet og lært mig meget. -Paask er utrolig venlig med at rode i mine fla-filer o.m.a.
Avatar billede paask Nybegynder
12. marts 2002 - 13:53 #15
Hej i to, sikke I snakker om mig når jeg er væk et par dage ;0)

Det er jo ganske rigtig Geo, du fik klaret det ganske godt med min fine tepotte... Hvis du er interesseret legende, så kan jeg sende den til dig? Men så er det da helt sikkert også dig Geo der skal have point, det var jo din skyld det virkede!

Tak for de fine kommentarer begge to! Så kan man ikke undgå at blive glad :0)
Avatar billede baitianlong Nybegynder
22. marts 2002 - 17:17 #16
Jeg accepterer points'ne på lingomans vegne (o;