Avatar billede hhjensen Nybegynder
25. februar 2002 - 17:56 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

mount cdrom...

Hvorfor er det lige at jeg pludselig ikke kan se indholdet af mine cd´ere i Mandrake 8.1.

Det har virket før!
Avatar billede kroger Nybegynder
26. februar 2002 - 18:17 #1
Hvis det er via genvejen på skrivebordet (i kde) så har jeg tit været ude for at den holder op med at virke, løsningen er at lave en ny genvej til cdrommen (create new -> cdrom device), jeg opdagede også at hvis jeg opgraderer kernen fra deres update, kan den ikke finde mit cdrom drev eller windows drev.
Avatar billede hhjensen Nybegynder
26. februar 2002 - 23:15 #2
...der er stødt et mindre problem til. Den vil ikke spytte CD´en ud under Linux, ingen problemer med det i Win98
Jeg kunne forestille mig at der er fordi CD-drevet - der også er en brænder - ikke er sat rigtigt op. Findes der ikke et sted hvor jeg kan fortælle Mandrake hvilken type drev det er. (Iflg. Mandrakes hjemmeside er dette drev understøttet)
Avatar billede hhjensen Nybegynder
05. marts 2002 - 15:32 #3
Jag fatter ikke hvorfor jeg ikke kan åbne drevet under Linux! Findes der en kommando der spytter CD´en ud?
Avatar billede unocom Nybegynder
08. marts 2002 - 00:00 #4
ja den hedder "eject" og "eject -t" tar det ind igen. jeg tror ikke i har umounted jeres cdrom drev, man kan nemlig ikke tage cden ud hvis det er mounted skrive "umount /dev/cdrom" sådan unmounter man sit cdrom drev.
Avatar billede kashin Nybegynder
02. april 2002 - 11:26 #5
Hvis cdrom drevet er mounted får man ikke lov til at fjerne cd'en unmount den som unocom beskriver
Avatar billede hhjensen Nybegynder
03. april 2002 - 16:53 #6
Tja det virker nu!