Avatar billede manon Nybegynder
25. februar 2002 - 12:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fjernelse af Messenger

Hvordan fjerner/deaktiver jeg windows messenger som automatisk starter op med min Outlook2002/winXP?
Avatar billede resten Nybegynder
25. februar 2002 - 12:30 #1
Hvordan du får vist MSN Messenger og andre programmer i Tilføj/Fjern (Add/Remove programs).
Oplysningerne ligger i filen sysoc.inf (Windows\inf\sysoc.inf). Tag en kopi af sysoc.inf og gem den som f.eks. sysoc.old eller gem den i en anden mappe. Så kan du genskabe den igen. Åben Sysoc.inf og find f.eks. linien med f.eks. MSN Messenger, fjern ordet HIDE i linien.

MSN Messenger linien ser sådan ud: msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,hide,7 og ændres til at se sådan ud: msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,,7

Gem ændringerne. Nu kan du se MSN messenger i Tilføj/Fjern programmer under Windows komponenter.

OBS: Du skal kunne se skjulte mapper og filer - det kan du ændre i mappeindstillinger i kontrolpanel.

Og så er der denne her måde som dog er den nemmeste :-)
Paste denne kommando til start-kør

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove
Avatar billede jessi Nybegynder
25. februar 2002 - 12:36 #2
Windows Messenger starter, hver gang computeren tændes. Når der oprettes forbindelse til Internettet, forsøger Windows Messenger automatisk at etablere forbindelse til de relevante servere og stiller onlinemeddelelsestjenesterne til rådighed for dig.

Fjern markeringen i afkrydsningsfeltet Kør dette program, når Windows starter under fanen Indstillinger.
Sådan kommer du dertil: Klik på Indstillinger i menuen Funktioner, og klik derefter på fanen Indstillinger.

Du kan selv starte Windows Messenger fra menuen Start, hvis du har forhindret, at den starter automatisk.
Avatar billede manon Nybegynder
25. februar 2002 - 12:42 #3
jessi >>

den har jeg fundet og indst. på sådan en måde at den ikke burde starte op.
Avatar billede manon Nybegynder
25. februar 2002 - 12:42 #4
resten >>
jeg har IKKE MS Messenger i min Tilføj/Fjerne liste!
Avatar billede resten Nybegynder
25. februar 2002 - 12:44 #5
Der skal du også gøre som jeg skriver men det er en støre opration så gør dette her.
Og så er der denne her måde som dog er den nemmeste :-)
Paste denne kommando til start-kør

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove
Avatar billede manon Nybegynder
25. februar 2002 - 12:53 #6
resten >>
takker - den sidste virkede fint :-)
Avatar billede resten Nybegynder
25. februar 2002 - 12:55 #7
:-)