Avatar billede dreddypaw Nybegynder
25. maj 2000 - 12:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

MAX og brug af ram...

Jeg har en P3 667EB og 256MB RAM.
Når jeg kører MAX i NT4.0 m/SP6, og kører en ok krævende scene, så bruger den aldrig over 128MB RAM.
Det er lige meget hvilken scene jeg har, så bruger kun max 128mb ram.
Og hvis den gad bruge de ekstra 128mb, så ville renderingen jo gå en heeel del stærkere, selvom at det dog går helt ok stærkt.. :o)
Avatar billede i11uzion Nybegynder
25. maj 2000 - 14:02 #1
Hehe bruger den helt præcist 128MB RAM??? Altså det jeg mener er, om den aldrig kommer under eller over 128MB RAM, men bare ligger præcist på 128MB hele tiden???
Avatar billede dreddypaw Nybegynder
25. maj 2000 - 14:04 #2
den bruger MAX (MAKSIMALT...) 128MB ram...
altså....immellem 70-128mb ram...
Avatar billede sunesune Nybegynder
26. maj 2000 - 10:58 #3
Jeg har 160MB RAM og hvis jeg kører MAX i win95/Win98/2000 så bruger den ALLE RAMmene....prøv at installere WIN2K, det burde virke....ellers ved jeg ikke hvad der kan være galt...:)
Avatar billede i11uzion Nybegynder
26. maj 2000 - 17:57 #4
Nej, det skulle ikke have så meget at sige hvilket styresystem du kører med...

Jeg fik en glimrende forklaring på selvsamme spørgsmål for et ½ års tid siden her på eksperten, og det er altså fordi at MAX tilpasser brugen af RAM alt efter hvor krævende en scene man renderer, altså hvor mange faces der er ....

Prøv at lave noget med MANGE faces, altså omkring en million faces eller lignende, og se om den så ikke kommer op på over 200MB brugt RAM...