Avatar billede hn Nybegynder
24. februar 2002 - 19:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

AverTV Media Tv kort

Jeg vil hør om der er en der kan hjælpe mig jeg har et AverTV Media Tv kort i i min cumputer men jeg kan ikke optage med lyd er den en der kan hjælpe mig
Avatar billede foodear Praktikant
24. februar 2002 - 21:18 #1
Har du husket at der skal være et kabel fra dit tv-kort til dit lydkort?
Avatar billede tumben Novice
24. februar 2002 - 21:46 #2
er det den her  http://www.aver.com.tw/avertv.htm    model 103  ????
den har jeg ...og har også nogle småproblemer  (win 2000)
Avatar billede cgleerup Nybegynder
25. februar 2002 - 10:02 #3
som fodear siger, du skal sandsynligvis tilslutte lyden via dit lydkort!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
25. februar 2002 - 14:05 #4
Forresten slår det mig lige at du måske anveden svhs kabel, og det går der altså IKKE lyd igennem!
Der er mange der er af den opfattelse at man også overføre lyden med disse kabler, men det er altså IKKE tilfældet. Et svhs kabels flere ben skyldes at det er et component signal altså er luma og croma informationer adskult, et såkalt YUC signal!

Så derfor skal lyden, hvis du bruger dette kkabel, være tilsluttet dit lydkort, eller indgangen på dit grapperkort, hvis det har en sådan til lyd - her gøres det med phono!
Avatar billede tumben Novice
25. februar 2002 - 17:56 #5
...optage...??..hvis du mener extern composite video..eller S-video.....med lyd, så ditto,til det cgleerup siger.
Hvis du mener lyd på TVprogrammer på VCRdelen....så er der nogen gange noget galt med programmet..så kan den enten ikke afspille eller ogsåer der ingen lyd på..så noget råddent er der med softwaren...(win 2000)
Avatar billede cgleerup Nybegynder
26. februar 2002 - 09:02 #6
Det sidste lyder som codec problemer!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
04. april 2002 - 13:34 #7
Har du fået svar/hjælp nok ?