Avatar billede bentn Nybegynder
24. februar 2002 - 15:20 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Skærmbilledet bliver dårligt

Hejså
Jeg har et geforce2 MX400 64mb grafikkort med tv-out og kan så se signalet på fra min computer på mit tv.Men efter et par timer bliver billedet på tv skærmen dårligt,det er ligesom der kommer et "trådnet" hen over billedet.
På computeren står billedet fint!Og de andre kanaler på tv skærmen fejler heller ikke noget, det er kun der hvor jeg ser mit signal fra computeren at det dukker op.
Har prøvet at checke ledninger/kabler men uden held.

Kablerne og tilbehør er,
10 meter s-VHs kabel
scart stik
Composite adapter
Phonestik fordeler

Nogle gode guldkorn..?
P.S
Det hjælper heller ikke at tænde og slukke for tv'et...og det har virket fint før.

Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. februar 2002 - 15:24 #1
hmmm - mit bud ville være at det er tv'et er der ved at stå af...
er det et gammelt tv?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. februar 2002 - 15:26 #2
kan du evt. prøve med et andet tv?!
Avatar billede bentn Nybegynder
24. februar 2002 - 15:32 #3
Yo M.H
Nope, tv'et er kun 2 år gammelt og de andre tv kanaler fejler ikke noget.
Har et andet tv men det mangler et scart stik...sååå

Det er bare lidt underligt at det KUN lige sker der hvor computer signalet kommer...og først efter nogle timer.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. februar 2002 - 15:44 #4
hmm - du bruger vel så AV/kanalen til supervhs.. så må det jo være den kanal der er noget galt med!
det ser jo ikke ud til at det kan være andet??!!
Avatar billede bentn Nybegynder
24. februar 2002 - 16:00 #5
Nu har jeg skiftet mit computersignal fra  AV1 over til AV2,.Så vil jeg se om det betyder noget.Engang i aften vil jeg vide det.- "till then"...
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. februar 2002 - 17:59 #6
aaaaalrighty then ;)
Avatar billede bentn Nybegynder
24. februar 2002 - 19:00 #7
Damn! They're back :( !
Det nu lidt underligt for jeg har ikke brugt AV-Kanalerne hele dagen.Ved godt dette lyder skørt men det som det når det bliver mørkt uden for så sker det.-Skal jeg ringe til X-Files???(well,nok bare en tilfældighed)
selvom der Ikke noget det meste af dagen...

Anyway..er der ikke noget man kan tracke lidt på?-tænker både på grafikkortet og tv'et?(tv tror jeg nok jeg ved hvor)
Syntes det er et spøjt/mystisk problem.... Gad vide hvad der vil ske hvis signalet går igennem video'en? -hmmm...

Måske jeg bare skulle ringe til, "Det er Leth" fra dk1,den mand løser jo alt :-) !
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. februar 2002 - 21:10 #8
haha - ja han er hård!
prøv at køre signalet gennem videoen! det gør jeg også selv, og det virker fint! så kan du også optage dine spil etc :0)

jeg smider lige det som svar ;)
Avatar billede cgleerup Nybegynder
25. februar 2002 - 10:07 #9
Husk at du skal sende et pal signal ud af din computer til dit tv - det lyder lidt som om det er ntsc du kører i nu. Men du skal også være opmærksom på at det længere et kabel er des større signaltab vil der være. Men 10 meter tror jeg nu godt kan gå, tjek lige det med pal og ntsc, hvis du her kan se at den allerede står til pal, så prøv at flytte dit tv midlertidigt tættere på din PC, og brug et kortere kabel. Så kan du jo udelukke at det er kabel længden der spiller en rolle.

Forresten skal du også være opmærksom på at du har indstillet dit grafikkort til at du bruger svhs/component og ikke phono/composit kabel - hvis den er indstillet fejl her giver det nemlig også problemer!

Prøv ad!
Avatar billede bentn Nybegynder
25. februar 2002 - 16:07 #10
>cgleerup
Tak for dine gode råd, men ...(altid et"men")
signal-ud står til PAL og jeg bruger heller ikke composit video out.
Jeg vil kigge på det i aften,da det er omkring den tid billedet for dette "trådnet" hen over sig,eller hvad man nu skal kalde det..
Jeg roder lidt videre med det i aften og ser hvad der sker hvis jeg ændre lidt i opsætningen på grafikkort.

Du har ret m.h.s til kabel længden,men den ligger under noget af gulvtæppet og jeg bruger ca kun 3 meter da fjernsynet kun står disse ca. 3 meter fra computeren.Resten af kablet er rullet sammen.
Men tidsfaktoren er det jeg tænker lidt over da det kommer efter et par timer.Måske signalet bliver forstyrret på en eller anden måde,men af hvad?(andre tv-kanaler?)
Dette er lidt af et Sherlock Holmes mysterium

Ville gerne gi dig lidt point for gode råd, men jeg kan kun vælge Accepter og Afvis...er det kun fordi der er et svar?
Avatar billede cgleerup Nybegynder
25. februar 2002 - 16:52 #11
Jeg prøver da bare igen så, man kan nemlig også lade være med at trykke før end man er blevet sporret i den rigtige retning,
med hensyn til dit kabel, hjælper det ikke at du har rullet det sammen, signalets vandring er jo stadig den samme!

Jeg er klar over at du bruger svhs out, men har du indstilt den til det? Desuden kan det skyldes dit tvs kompatibilitet med svhs, så skal du bruge en adabter! Har du forsøgt med composit - måske det var en løsning!
Avatar billede bentn Nybegynder
01. marts 2002 - 14:28 #12
Hej cgleerup, sorry den sene tilbage melding,jeg har bare ikke fået kigget på det.

anyway
Problemet er der stadigvæk,og det dukker op hen om aften et par timer.I går dukkede det et kort øjeblik op på computer skærmen og forsvandt hurtigt igen, det er aldrig sket.
Jeg opdagede dog en ting.Jeg skrev at jeg ikke brugte composite video out,og der må jeg havde sovet i timen for jeg bruger composite signal (med adapter) for at se det på mit tv, så det er der rettet op på nu. Det for du lige et par point for,-derfor skriver jeg dette indlæg som svar, da der åbenbart skal være mere end en svare for at give lidt point (det håber jeg da)

Anyway.Jeg er ikke kommet problemet til livs men tænker på om det er noget der kommer udefra...naboer som tænder for "noget" om aften, eller vind og vejr forhold, for jeg kan ikke lige se hvad dælen det er der laver de forstyrende ting på billedet.
Det kan selvfølgelig være noget i kablet, men jeg er lidt lost for ideer og løsninger lige nu.
Avatar billede bentn Nybegynder
01. marts 2002 - 14:35 #13
Nå jeg kom til at fucke point uddeling op, du skulle kun have haft 20 poit for dine gode råd, og ikke alle point da problemet jo ikke blev løst.
Nå, det er min fejl,- måske et gratis råd jeg så kan få en anden gang :)
take care