Avatar billede joker1129 Nybegynder
24. februar 2002 - 11:44 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp!!! GeForce2 tv out

Hjælp...

Jeg er den lykkelige ejer af et GeForce2 Gts/Pro 64mb tv out.

Jeg har indtil igår, kunne få skæmbilledet over på mit alm. tv, via S-VHS udgangen...men, lige pludselig virker det ikke mere, jeg ved ikke hvad jeg har gjort, men er der nogen som lige kan give en step-by-step vejledning til, hvordan jeg kan prøve at få det til at virke igen.

Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. februar 2002 - 11:48 #1
start med at dobbelttjekke alle stik og ledninger!!!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. februar 2002 - 11:49 #2
og hvad mener du med det ikke virker? er funktionen væk, eller har du pillet i noget, eller.. etc
Avatar billede bentn Nybegynder
24. februar 2002 - 15:04 #3
check også din opsætning igen,er der noget  der er slået fra?-det kan se hvis man installere nye ting at nogle funktioner går ind og overtager nogle indstilliger(var selv ude for nogle funktioner trådte ud af kraft da et andet program blev installeret på computeren)
Avatar billede joker1129 Nybegynder
25. februar 2002 - 00:14 #4
Det eneste jeg har gjort er at jeg har prøvet AV out udgangen for at optage noget over på video, da det ikke virkede, ville jeg bruge S-VHS udgangen igen og så virkede det ikke mere. Jeg er lidt nervøs for at jeg kan have ødelagt noget "hardware", kan man teste eller måle sig frem til noget? Jeg kan ikke svare igen før på fredag da jeg er på jobbet hele næste uge....
Avatar billede cgleerup Nybegynder
25. februar 2002 - 10:13 #5
Rent teoretisk mener jeg nok at den kan opstå komplikationer hvis du har sendt et signal i din svhs ind, men på den anden side er det vidst en meget minimal teoretisk resiko vi taler om!
Jeg tror jeg ville opdatere min driver, så de bliver installeret på ny, og derefter forsøge at indstille tingene igen, jeg kan ikke begrunde hvorfor, ud over at du så kan starte med indstillingerne på en frisk!

Men dit kort har vel også en composit/phono udgang, så kan du jo prøve at benytte den, den burde jo i hvertfald ikke fejle noget!
Avatar billede joker1129 Nybegynder
01. marts 2002 - 13:50 #6
Lorte kort.... Jeg har opdateret driveren og der er ingen ting at se på fjernsynet.... Jeg smider det snart i skralde spanden
Avatar billede cgleerup Nybegynder
01. marts 2002 - 13:52 #7
Jeg ville forsøge med composit/phono udgangen før end valget faldt på skraldespanden!

;)
Avatar billede joker1129 Nybegynder
01. marts 2002 - 14:10 #8
Det virker heller ikke. Nu er jeg ved at prøve igen med s-vhs... Jeg har sat stikket i bag på kortet og i fjernsynets s-vhs indgang og tændt fjernsynet AV3S. Så går jeg ind i egenskaber for skærm-->indstillinger-->avanceret-->valg af enhed--> og trykker på "Find skærme"... så tænker computer lidt og derefter er det som om intet er sket. Jeg er ved at klø mig helt skaldet oven i.....
Avatar billede cgleerup Nybegynder
01. marts 2002 - 14:12 #9
Du skal ikke lade den finde skærmen. Indstil den istedet selv! - Det virker

Altså Pal, SVHS/Component og som Twin view, Efter at have mingeleret indstilleringer på plads, bladre du så i dine av kanaler på dit tv - så burde den dukke op.
!!!!

Held og lykke ;-)
Avatar billede joker1129 Nybegynder
01. marts 2002 - 14:16 #10
Jaeh.. Hvis alting bare var så nemt :-) Nu er det sådan at jeg ikke kan vælge andet.... Alt er gråt lig på nær analog skærm, find skærm og enhedsjustering..
Avatar billede joker1129 Nybegynder
01. marts 2002 - 14:21 #11
jeg kan godt få det til at flimre på fjernsynet, men det er også det
Avatar billede cgleerup Nybegynder
01. marts 2002 - 14:23 #12
har du installeret de rigtige drivere siger du, det lyder lidt besynderlige.

Altså under sine skærmegenskaber, skal du kunne vælge lidt ad hvert, bl.a. avanceret - heruner skal du kunne indstille dit dualview/twinview - kan du ikke det?
Avatar billede joker1129 Nybegynder
01. marts 2002 - 14:31 #13
Nej det kan jeg ikke... Jeg har flg.

Windows 2000 pro
Nvidia driver 23.11
Avatar billede joker1129 Nybegynder
01. marts 2002 - 14:31 #14
Jeg kan ikke finde nogen steder hvor der står noget om dualview eller twinview
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
01. marts 2002 - 14:56 #15
brug 23.12'eren: http://www.tweakup.dk/drivers/nvidia.htm
hvis den ikke virker optimalt, så 21.83'eren!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
04. april 2002 - 13:31 #16
Hvis ikke du har de egenksaner som jeg tidligere har omtalt, ville jeg forsøge at installere alt medfølgende software, da der må mange nogle drivere - eller tjek om der er nye på geforce´s hjemmeside