Avatar billede freekyzone Nybegynder
23. februar 2002 - 19:56 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Hven har forstand på det??

..altså, hvem ved hvilket program man kan bruge til at optage video fra fjernsynet med på computeren, og hvos det automatisk ligger det som avi og mpeg?

Problemet er at jeg har ASUS Live som ligger det i sit eget format til at starte med, og derefter kan man konvetere det til mpeg, men det er noget ... da filerne ASUS Live laver fylder meget. Derfor kan programmet max klare 30 min video da det derfor fylder 2 GB.

HELP!!!!!!!!!!
Avatar billede kick Nybegynder
23. februar 2002 - 20:05 #1
Lytter med her
Avatar billede Noone Nybegynder
23. februar 2002 - 20:54 #2
Hmm.. Mit kort (DC10Plus fra Pinnalce Systems) laver også filerne i sit eget format (MJPEG wrappet i en AVI), og man skal så selv konvertere bagefter. Jeg tror desværre det er sådan det fungere.

Med hensyn til 2GB grænsen, så er det et skod program du har... Mit laver selv en ny fil når det kommer til 2GB, mon ikke der er en eller anden option til at slå det til?
Avatar billede gurumaster Nybegynder
23. februar 2002 - 21:53 #3
Lytter også med...
Kører med et Hauphauge videokort, og softwaren
er PCTV...
Kortet er ok, med softwaren er noget "skod"...(gemmer også i sit "eget" format"
Avatar billede Noone Nybegynder
23. februar 2002 - 23:20 #4
Prøv at lave en lille sekvens fra kortet, i de fleste tilfælde, er det bare en AVI med et særligt codec....
Avatar billede freekyzone Nybegynder
24. februar 2002 - 03:46 #5
ja det er vel en avi fil, men det gør det ikke bedre når Win kun kan klare filer op til 2 GB...

Jeg skal bruge et prog som kan klare mere end 30 min og derved måske selv laver filerne om til MPEG eller andet med det samme!!!
Avatar billede Noone Nybegynder
24. februar 2002 - 15:14 #6
Windows 98 og op kan klare filer på op til 4GB, men AVI standarden siger max 2GB... Altså er det (for en gangs skyld) ikke windows der er problemet...

Men mon ikke du kan bruge et hvilket som helst program der kan optage video fra sådan et kort... Prøv på www.download.com der er en del video programmer.... Du skal bruge et der kan finde ud af, at skifte fil, når det når 2GB grænsen.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
25. februar 2002 - 10:20 #7
I kan altid capture med et program som premiere, der stadig er på et rimeligt prisniveau men en smule mere prof. agtigt - selvom det stadig er lang vej.
Desuden er der sandsynligvis nogle indstillingermuligheder når i grapper, og her kan i sikkert indstille formatet, men mange kort - specielt de som er til at komme til for penge - arbejder udelukkende udfra deres eget codec, altså det format der gemmes i.

Med hensyn til 2gb grænsen som nu er flyttet til en 4gb grænse, så mener jeg faktisk at det er windows der sætter grænsen som udgangspunkt, men det er naturligvis fordi at det enkelte program ikke er lavet på en måde så det omgår denne grænse med flere filer.

Det kan de fleste videoprogrammer nu gøre men ok! åbentbart ikke alle!

Et billigt kort som kan dette er EZDV som faktisk levere en ok kvalitet, når man kigger på prisen!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
25. februar 2002 - 10:22 #8
Forresten kan en avi fil sagtens være skrevet med et andet codec end uncompressed, ellers ville dit video fylde helt op til 20 mb. pr. sek.
Avatar billede freekyzone Nybegynder
25. februar 2002 - 10:48 #9
Jeg har lige selv fundet ud af at VirtualDUB er et fedt program til det jeg skal bruge, og søgte her...  Jeg tester det lige, og vil lige teste premiere og se om det også virker fint... venter lidt med at give pointene...
Avatar billede freekyzone Nybegynder
26. februar 2002 - 15:52 #10
Premiere kan og vil ikke capture video hos mig....

Den vil kun bruges til redigering..

Den går sort når den skal hente video-billede!!!
Avatar billede freekyzone Nybegynder
26. februar 2002 - 15:54 #11
Men fordi jeg faktisk kan lide premiere, skal du have lidt point, for jeg har heller ikke lyst til at (selv om jeg selv løste mit problem) være nærrig, og tage alle pointene tilbage...

Tak alle for jeres forslag, og tak for jeres tid...
Avatar billede cgleerup Nybegynder
27. februar 2002 - 09:41 #12
Tak!