Avatar billede fico Nybegynder
22. februar 2002 - 21:17 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Videoen hakker?

Hej

Jeg er medlem af en lille TV-station kaldet TV-Falken (www.tv-falken.dk), vi er begyndt at lege med Adobe Premier og firewire-kort, men nå vi overspiller fra computeren tilen DV-recorder hakker billederne, lyden fin, men billerne hakker når man afspiller DV-båndet.

Maskinen er en:
1000 MHz
512 MB pc-133 SD-Ram
40 gb harddisk (11 gb tilbage)

Filmen er den 11 min. og 18 sek. sekvens.

Håber i kan hjælpe mig. Jeg har en teori om at det en forkert indstilling på maskinen. Det burgte ikke være maskinens hardware.
Avatar billede fico Nybegynder
22. februar 2002 - 21:17 #1
Med venlig hilsen
Peter Bøgh
Avatar billede fico Nybegynder
22. februar 2002 - 21:18 #2
www.tv-falken (så er ")" og "," fjernet
)
Avatar billede fico Nybegynder
22. februar 2002 - 21:18 #3
også glemte jeg selvfølgelig .dk så www.tv-falken.dk
Avatar billede hoejrup Nybegynder
22. februar 2002 - 21:38 #4
Har du mærket på din DV recorder?

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
22. februar 2002 - 23:35 #5
Har du undersøgt om billedet signalet sendes ud som PAL?

/per
Avatar billede fico Nybegynder
24. februar 2002 - 14:54 #6
hoejrup>> Ikke lige ved mig.
Men det med PAL, hvordan finder jeg ud af det?
Avatar billede cgleerup Nybegynder
25. februar 2002 - 10:31 #7
Først og fremmest skal du sikre dig at i har optagelserne og det redigere projekt til at ligge i det rette format. Det vil sige 720*576 med 25 frames pr. sek. efter pal standarden og ikke NTSC med 30 frames pr. sek.

Desuden er den optimale løsning til video at have mere end en harddisk - altså en til afvikling af programmer og en til data/videofiler.
Den der skal arbejde med videofilerne skal naturligvis være så hurtig som muligt.
Desuden skal du enbale dma support i din bios, således at disken for muligt for at bruge dma hvilket giver en bedre performance.

Hvis du rigtigt skal booste din maskines performace - så skal du køre med scsi harddiske til dit video to styks i raid - så kommer der skub i foretagendet, men prøv det andet først!
Avatar billede fico Nybegynder
25. februar 2002 - 17:30 #8
Det vil jeg prøve, men det kan godt ske der går lidt tid....
Avatar billede cgleerup Nybegynder
26. februar 2002 - 09:02 #9
Fint fint!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
04. april 2002 - 13:32 #10
Hvordan ser det så ud - virker det ?
Avatar billede fico Nybegynder
04. april 2002 - 16:50 #11
Ikke endnu
Avatar billede fico Nybegynder
06. maj 2002 - 18:03 #12
Jeg har fundet fejlen så..., men tak.