Avatar billede bullit Nybegynder
21. februar 2002 - 16:01 Der er 2 kommentarer

Helt sort!

For noget tid siden opdaterede jeg min bios, hvor alt gik som det skulle. Men derefter kunne jeg ikke genstarte computeren og efter at have resat ca 20 gange tændte den pludeselig. Siden har jeg været nødt til at genstarte mindst 3 gange før skærmen tænder op. Når jeg tænder maskinen lyser lampen i skærmen grønt for derefter at blive gul som når den er i stand by mode. Tit sker det at den tænder op efter at par genstart, men det er kun for at vise en masse forskellige farver.
Det sker oftes når maskinen har været slukket i et stykke tid.
Jeg har efterhånden prøvet det meste: købt nyt bundkort af samme slags, prøvet en anden skærm, fået tjekket skærmkortet, taget ramblokkene ud skiftevis.
Jeg er begyndt at spekulere på om det kan være processoren??
Håber nogle kan hjælpe mig.
Asus A7V 133 socket a
T-bird 900 mhz
ca 384 mb ram (to blokke)
IBM 30 Gb HD
Gforce mx400 32 mb skærmkort
Win Xp pro (havde samme problem i Win 2000)
Avatar billede chalde Seniormester
21. februar 2002 - 16:15 #1
prøv at flashe den en gang til....
her er en guide
http://www.asus.com.tw/inside/flash_mb.htm
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
21. februar 2002 - 18:33 #2
Har stødt på dette problem en del gange før......mit gæt er at det er dit grafikkort der er stået af.....:-(
Hvis du har et andet så prøv evt. med det......det er typisk tegn på defekt grafikkort, for det sender jo ikke noget signal til din skærm.......der er en form for forbindelse, men der bliver ikke sendt noget grafik fra kortet, og derfor forbliver din skærm i stand-by mode......:-)

Good luck

Mr.Athlon