Avatar billede fuel Nybegynder
20. februar 2002 - 23:54 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

CDR-WIN 4.0a problem IGEN !

Jeg har set en del andre have samme problem som jeg har, men har ikke kunne bruge nogen af de tidligere svar til noget, så prøver lige igen.

no CDROM recording device was found on the SCSI or IDE bus

Dette er den besked jeg får, når jeg prøver at starte cdr-win.
Jeg har en plextor PX-W2410A, og efter hvad jeg kan se på Goldenhawks egen side, skulle ALLE plextor brændere kunne køre med det program.
Jeg kører Windows 2000.
Jeg har prøvet at hente diverse ASPI opdateringer, uden at det har hjulpet.

Nogen der kan hjælpe ? *s*
Avatar billede fuel Nybegynder
21. februar 2002 - 00:04 #1
Jeg skal måske lige skrive med, at jeg har samme problem med Easy Cd Creator 5.02 men at Nero virker perfekt.
Avatar billede 1003 Nybegynder
21. februar 2002 - 07:18 #2
Har den nogensinde virket? eks. på et andet styresystem?
Er dine jumpere monteret korrekt?
Prøv at skifte software med eks. Easy CD creator eller lign.
Hvis den virker, så er softwaren ikke kompatibel med din brænder :-(
Hvis jeg har misforstået noget, kan du lige kommentere mig..
Avatar billede 1003 Nybegynder
21. februar 2002 - 07:22 #3
Sorry jeg læste ikke ordentligt efter mht. Easy CD creator !

Hvorfor bruger di ikke Nero I stedet for..

Har du afinstalleret alle de tidligere drivere fra Nero o.l.
da de har det med at starte op når win. starter, kan den godt reservere CdRW´en og derfor virker det måske ikke..
Avatar billede jimse Nybegynder
21. februar 2002 - 07:56 #4
Jeg har været ude for noget lignende, hvilket jeg løste med nogle nye aspi-drivere.
Avatar billede jimse Nybegynder
21. februar 2002 - 08:30 #5
Avatar billede fuel Nybegynder
21. februar 2002 - 11:03 #6
1003... Jeg har prøvet at lægge cdr-win ind som det første efter ny installation af Win200. Så det ser ikke ud som om det er Nero der går ind og "stjæler" rettighederne på brænderen. Jeg prøvede i nat at køre den under Win 98... Samme problem.. Jeg har dog fået Easycd til at køre, efter jeg opdaterede den fra 5.02 til 5.02d. Men CDR-Win er stadig et problem.
Grunden til jeg ikke bare bruger Nero, er at jeg har en bunke cue-bin filer fra CDR-Win. Dem kan jeg vel ikke brænde med Nero ??.. Eller kan jeg ?? Jeg har en Yahama brænder i en anden maskine, og der kører cdrwin fint.(den er bare for langsom til jeg gider bruge den)
På Plextor's egen side, skriver de at brænderen skulle virke med cdr-win fra version 3.8f... Så det møg SKAL sku virke *G*

Jimse... Bruger du oxo en Plextor af samme model ??
Jeg har været derinde, og prøve at installere de aspi-drivere.. Det hjalp ikke :(
Avatar billede fuel Nybegynder
21. februar 2002 - 14:01 #7
Hmmm... Har lige donwlæoaded det igen... SAMME VERSION... og nu virker den... Ved sq ikke hvad der er sket her... Ellers tak for hjælpen.