Avatar billede beanworld Nybegynder
20. februar 2002 - 18:14 Der er 1 kommentar og
1 løsning

DivX kvallitet og DATA RATE... Adobe

Hej!

Jeg har lavet en film i Adobe Premiere den fylder 9 min 17 sek. Det er i 720 x 576 (oprindelig DV format). Hvordan gemmer jeg den på den beste måde fx med DivX4?

Jeg ved at jeg ved at sætte Data raten op kan få bedre kvallitet, men kommer det til udstyk i at filen bliver stører eller i at den kræver mere CPU kræft at kører? Hvad ville det optimale være at indstille divx til når filen gerne må fylde 200 mb eller 680 mb.

Er der andre formater der er gode at gemme i med fair kvallitet til ca. 200 mb og 680 mb?
Avatar billede suha Juniormester
20. februar 2002 - 23:29 #1
Jeg har prøvet flere fil-formater i Adobe Premiere med henblik på, at kunne afspille min film-cd på en almindelig PC'er. Mit mål var at få filmen til at fylde mindst muligt og samtidig have en god kvalitet.
Jeg kan ikke huske filmens oprindelige størrelse men med divx-format kom den til at fylde 13mb og med indeovideo 504 format kom den til at fylde 46 mb (sidste var absolut den bedste kvalitet.
Du kunne prøve med et lille stykke film at kompremere i forskellige fil-formater, det kommer vel også an på, havd resultatet skal bruges til.
Avatar billede suha Juniormester
20. marts 2002 - 21:55 #2
Takker for point.
Jeg har lige opdaget, at forlaget Globe udgiver en håndbog på dansk vedr. Adobe Premiere 6,0, pris 99,- kr.