Avatar billede zikzaka Nybegynder
20. februar 2002 - 12:54 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hard disk der er gået kold!

Jeg har en Fujitsu 20 GB, som godt er 3 år gammel, men en dag ville den ikke mere. Jeg prøvede så at sætte den over i 3 andre PCer uden den kunne findes.
Så er mit spørgsmål findes der nogen programmer, der kan gå ind på HDen og finde evt. noget af dataen derinde? (Det skulle nok være et program der henvendte sig specielt til Fujitsu HD må være min tanke)
Avatar billede ahjdp1 Nybegynder
20. februar 2002 - 12:55 #1
Prøv at kontakte Fulitsu Siemens

http://www.fujitsu-siemens.dk
Avatar billede ahjdp1 Nybegynder
20. februar 2002 - 12:56 #2
Svarer lige
Avatar billede slyhn Nybegynder
20. februar 2002 - 12:56 #3
følger lige med, har også en kold  HDD i skuffen.
Avatar billede zikzaka Nybegynder
20. februar 2002 - 13:38 #4
Det har jeg gjort, de ville ikke hjælpe! De sagde jeg skulle kontakte dem jeg havde købt den af og de sagde garantien var udløbet og at de ikke tog gamle HD ind til reperation!
Avatar billede holtums Nybegynder
20. februar 2002 - 15:13 #5
Det er temmelig dyrt at få læst data ud af en defekt disk, de eneste jeg har hørt om er et firma i Oslo, kan ikke huske deres navn, men kanhuske at det skal være MEGET vigtige data for at man ville betale prisen.
Hvis harddisken ikke vil autodetekte, er det formodentlig styreelektonikken der er brændt af, hvis dette er tilfældet er den eneste udvej (udover at betale) nok at finde en magen til som evt. ikke kan spinne op og udføre en kompliceret transplantation, og hvis dette giver succes sikre sine data hurtigt.
Såfremt disken blot ikke vil starte kan man mange gange redde sine data ved at banke let på disken når den skal spinne op under boot.
i nogle tilfælde kan en dråbe olie til lejet under et af garantimærkerne hjælpe.
Der er ingen garanti, men har du mod (og held) er mulighederne der.
Avatar billede qermital Nybegynder
20. februar 2002 - 17:14 #6
Hvilken model er det ? og spinner disken overhovedet op ?
Avatar billede zikzaka Nybegynder
28. januar 2006 - 08:43 #7
Holtums> Sender du ikke lige et svar?
Avatar billede holtums Nybegynder
15. februar 2006 - 09:12 #8
som ønsket