Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. februar 2002 - 10:25 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan opretter jeg en Xml fil i PHP??

Tja havde spørgsmålet ude i PHP kategorien, men det var vist ikke lige folks kop te :))

Så med håb om at jeg har mere held prøver jeg lige her :))

Hvordan opretter jeg og læser entryes i en Xml fil via PHP??

/Nikolaj
Avatar billede barlach Nybegynder
20. februar 2002 - 10:45 #1
med hensyn til at læse og parse en xml fil kan jeg godt give dig et eksempel med PHP's XML parser functions.

mht. oprettelse er det vel bare som at skrive til en tekst fil ....vil jeg tro??
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. februar 2002 - 11:01 #2
Jeg regnede egentligt også med at det bare var at skrive til en txt fil - Så det har jeg styr på :))

Jeg har følgende der skrives ind:

<entry><ref href="blabla1.dut" /><title>nr1</title></entry>
<entry><ref href="blabla2.dut" /><title>nr2</title></entry>

Jeg skal så læse linket og titlen :))

på forhånd tak :)

/Nikolaj
Avatar billede barlach Nybegynder
20. februar 2002 - 11:18 #3
jeg har en fuldt eksempel fra Wrox med tilhørende XML doc. som jeg kan sende til dig hvis du er interesseret. Det er et længere script og jeg har desværre ikke tid til at lave et eksempel der passer til dine data lige nu =(
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. februar 2002 - 11:20 #4
Det lyder da dejligt :))

xml@nikolajdu.dk

/Nikolaj
Avatar billede sukos Juniormester
20. februar 2002 - 11:27 #5
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. februar 2002 - 11:43 #6
Tak Barlach - Kigger på det :))

Sukos - spændende link :)
Avatar billede barlach Nybegynder
20. februar 2002 - 13:45 #7
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
21. februar 2002 - 10:05 #8
Har fået det til at dutte med at oprette en Xml fil med de rigtige entries i - Desværre er jeg foreløbigt håbløst stillet i forhold til at læse de rigtige data ud igen - Leger lidt videre og vender frygteligt tilbage :))
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
25. februar 2002 - 09:34 #9
Barlach - Jeg er sikker på det kun er et spørgsmål om tid før jeg har fået det til at dutte, så mange tak for hjælpen :))

/Nikolaj