Avatar billede tobiascl Nybegynder
20. februar 2002 - 01:24 Der er 10 kommentarer

Spille på LAN

Vi har 7 computere koblet op i netværk lavet af to forbundede hubs. Hvis vi så vil spille counter-strike er det kun dem på en samme hubs som kan joine et opstartet spil, de andre får beskeden "Lan servers are restricted to local clients (c class)". Hvad skal vi gøre???
Avatar billede zeppelin Nybegynder
20. februar 2002 - 01:31 #1
Har i uplinket de 2 Hubbe rigtigt?
Avatar billede tobiascl Nybegynder
20. februar 2002 - 01:32 #2
hvordan???
Avatar billede zeppelin Nybegynder
20. februar 2002 - 01:34 #3
Kan ikke rigtig huske om man skal bruge krydset kabel eller almindeligt, men så skal den ene ende i Uplink og den anden i en almindelig port.. Tror jeg. Prøv dig lidt frem med det.

Har du sat ip op??
Avatar billede tobiascl Nybegynder
20. februar 2002 - 01:35 #4
hvordan kan man vide, om kablet er krydset???
Avatar billede zeppelin Nybegynder
20. februar 2002 - 01:37 #5
Prøv at gå til kør menuen og skriv "ping xxx" ved en computer på hub 1..

xxx = et computernavn som er sat til hub 2
Avatar billede zeppelin Nybegynder
20. februar 2002 - 01:38 #6
Et krydset kabel hedder "Crossed Patch" (Plejer at stå på kablet)
Avatar billede morten_b Nybegynder
20. februar 2002 - 01:51 #7
Sæt et krydset kabel fra den ene hub til den anden i almindelige porte, ikke uplink. Et krydset kabel er lidt dyrere end et almindeligt kabel, og kan ofte kendes ved at det har et rødt mærke et eller andet sted ved stikkene.

Dette er den nemmeste måde at tilslutte to hubs til hinanden.

Husk også at alle kører med samme indstillinger på netkortet og helst samme gruppe (gør det nemmere at finde hinanden)
Avatar billede goulduck Nybegynder
20. februar 2002 - 07:02 #8
Hvilke IP adresser har i på den ene hub og på den anden.

Det den klager over er nemlig at ikke er i samme IP range. I selve IP adressen skal de 3 først tal være ens - kun det sidste må variere. (Et så kalt klasse C netværk).
Avatar billede ymachalde Nybegynder
20. februar 2002 - 08:51 #9
eller i kunne også bare åbne så det ikke kun var lan servere :)

tror nok comandoen hedder
cl_lan 0

ikke sikker men du kan finde komandoen her
http://server.counter-strike.net/
Avatar billede morten_b Nybegynder
20. februar 2002 - 09:52 #10
Klasikeren: 192.168.1.1, 192.168.1.2, 192.168.1.3 osv.