Avatar billede maortin Nybegynder
19. februar 2002 - 10:31 Der er 3 kommentarer

Explorer vs. Navigator

Hej der.

Er der nogle som kan hjælpe mig med Dreamweaver Ultradev og en nem måde at designe et site som fungerer til begge browsere? Jeg bestræber mig på at sitet skal kunne ses af begge browsere uden at man skal lave 2 forskellige udgaver af sitet. Problemerne går på følgende:

Sitet er udviklet med tables i DW ultradev og disse tables er helt f#cked i NN 4.x selvom jeg har sat cellspace osv til 0. NN skulle jo understøtte tables.. hvad skal jeg gøre?

Sitet er lavet i 700 x 390 pixels og skal være centreret i browserne. Bagved elemnterne ligger mit baggrundsbilled:
Netscape vil ikke centrer baggrundsbilledet og bliver ved med at gentage det-  CSS virker jo ikke, så hvad kan jeg gøre? Findes der ex.vis HTML eller javascript som kan løse dette?

Hjælp! og på forhånd tak
Morten

Avatar billede bundgaard Nybegynder
19. februar 2002 - 10:34 #1
validér din side med  W3 :)
Avatar billede sporado Nybegynder
19. februar 2002 - 11:08 #2
1)
'en nem måde at designe et site som fungerer til begge browsere?'
Vælg en tilpas lav fællesnævner, brug tabeller - ikke layers
......og læs bundgaards kommentar ;-)

2)
'disse tables er helt f#cked i NN 4.x '
Hvordan f**ked ? Netscape kan nogen gange læse tabellerne 'forkert' hvis <td> strækker sig over flere lineier. Don't ask me why...

3)
'Netscape vil ikke centrer baggrundsbilledet og bliver ved med at gentage '
Dén var værre. Du ku' sæfølig lave baggrundsbilledet i et format, så det ligger umiddelbart under tabellen. Men det vil jo kun virke med en skræmopløsning.(F.ex. 800x600).

Så er der en opskrift på en 'flydende' baggrund her:
http://javascript.internet.com/bgeffects/persistent-layer.html#source
....måske det ka' bruges ?!
Avatar billede maortin Nybegynder
26. februar 2002 - 10:36 #3
ok jeg har løst mit eget problem... men det bedste indlæg omkring hele browsere helvedet vil nu få pointene.. sådan er det bare.. så giv en kommentar.