Avatar billede tipsen Nybegynder
18. februar 2002 - 18:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

"Denne handling gendanner programkoden i pausetilstand" :-/

Jeg bruger: Access2000, W2K og mysql odbc-driver v. 2.5

Jeg har koblet op til en mysql-database via ovennævnte odbc-driver og bruger dette til lettere vedligeholdelse af mine tabeller i mysql-databasen.

Det sker dog jævnligt, at jeg efter at have redigeret en eller flere poster i en tabel får fejlmeddelelsen "Denne handling gendanner programkoden i pausetilstand" når jeg forsøger at lukke tabellen.

Hvis jeg trykker "ok" popper den samme boks op igen, så eneste mulighed er "annuler", hvorefter jeg ryger tilbage til tabellen. Det betyder, at jeg ikke har mulighed for at lukke tabellen og derfor må lukke Access ned vha. Task-manageren.

Det skal lige nævnes, at jeg linker til tabellerne - de er ikke importeret i access!

-er der nogen der han en løsning på dette problem - har oplevet noget tilsvarende eller bare har en forklaring på den for mig kryptiske fejlmeddelelse?

Jeg har forsøgt at installere den nye odbc-driver (v. 3.51) uden held - er der andre der har fået denne til at fungere...?

Mvh

tipsen
Avatar billede tipsen Nybegynder
20. februar 2002 - 13:37 #1
Der er åbenbart ikke nogen som har nogle forslag til løsning af dette problem, så hvis der ikke kommer noget, lukker jeg spørgsmålet om et par dage...
Avatar billede tipsen Nybegynder
21. februar 2002 - 01:52 #2
Lukker spørgsmålet igen... åbenbart ingen løsninger... :-(
Avatar billede macjensen Nybegynder
06. januar 2003 - 13:28 #3
Løsningen, skulle du ikke have fundet den i mellemtiden er at genetablere forbindelsen til de linkede tabeller.
Avatar billede tipsen Nybegynder
06. januar 2003 - 14:38 #4
hvordan gøres det?