Avatar billede kox.it Nybegynder
18. februar 2002 - 15:44 Der er 4 kommentarer

leafnode

JEg sidder og roder lidt med news server, og i dukomentationen står der at følgende

Det er "leafnode" der er tale om

Edit /etc/inetd.conf so that $(BINDIR)/leafnode is executed for incoming NNTP connections.  Here is my inetd.conf line:

"nntp    stream  tcp    nowait  news    /usr/sbin/tcpd /usr/local/sbin/leafnode"

Men skal man så ha den oversat til noget xinetd.conf forstår???
Avatar billede Noone Nybegynder
18. februar 2002 - 22:15 #1
Prøv at kigge i /etc/xinetd.d (Eller et dir der ligner)

Du kan bare kopiere en af de andre filer, tilpasse den lidt, og genstarte xinetd.
Avatar billede kox.it Nybegynder
19. februar 2002 - 15:56 #2
Ok er der en som ved hvordan man laver det her om til noget xinetd forstår???

nntp    stream  tcp    nowait  news    /usr/sbin/tcpd /usr/local/sbin/leafnode

Jeg tror ikke jeg er helt med på hva du mener
Avatar billede Noone Nybegynder
19. februar 2002 - 22:37 #3
xinetd har et dir hvor alle filer til de services der køre startes fra..

Her er config filen til en imap server der køre på en redhat 7.2...

# default: off
# description: The IMAP service allows remote users to access their mail using \#              an IMAP client such as Mutt, Pine, fetchmail, or Netscape \
#              Communicator.
service imap

    socket_type        = stream
    wait            = no
    user            = root
    server            = /usr/sbin/imapd
    log_on_success        += DURATION USERID
    log_on_failure        += USERID
    disable            = no

Den ligger i /etc/xinetd.d og hedder imap.

Din fil skal ligge samme sted og skal hedde nntp (Ser ud til, at filerne er port navnet)

Indholdet skal (mit gæt) se sådan her ud:

# default: off
# description: The IMAP service allows remote users to access their mail using \#              an IMAP client such as Mutt, Pine, fetchmail, or Netscape \
#              Communicator.
service imap

    socket_type        = stream
    wait            = no
    user            = root
    server            = /usr/local/sbin/leafnode
    disable            = no

Prøv det, hvis det ikke virker, så prøv at søge på google.com
Avatar billede Noone Nybegynder
19. februar 2002 - 22:39 #4
Måske du skal ændre:
server        = /usr/local/sbin/leafnode
Til
server        = /usr/sbin/tcpd /usr/local/sbin/leafnode

Og
user = root
til
user = news