Avatar billede zoom Praktikant
18. februar 2002 - 15:37 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Komprimering af media film

Hej
Jeg har lavet nogle filmstrimler i Windows Mediaplayer.
Problemet er bare at en film på 15 sekunder fylder 5Mb. Jeg har endda sat den på den lave kvalitet. Hvor og hvordan får jeg en sådan film ned på en størrelse der er til at leve med og som kan bruges til web sites , sendes osv. ??
Zoom
Avatar billede hemning Nybegynder
18. februar 2002 - 15:47 #1
Prøv med DivX: http://www.divx.com/
Der er Codecs og links til programmer som du kan bruge til at lave dine egne film! Men det vigtigste for dig er DivX-Codecs, under Downloads --> Codecs, da du allerede bruger Windows Mediaplayer! Brug det og du er næsten sikker på tilfredshed ;o) Hilsen Henning Lund
Avatar billede cgleerup Nybegynder
18. februar 2002 - 15:50 #2
brug en alm. mpeg compressor, 360*280 hvis du skal vise på skærm, mpeg1 er ok, og du kan bruge www.tmpgenc.com
Avatar billede cgleerup Nybegynder
18. februar 2002 - 15:50 #3
jeg mener du kan få lov at prøve den før end du køber!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
18. februar 2002 - 16:31 #4
Windows Mediaplayer kan ikke streame ordentligt, så du bør i steder for
anvende Apple Quicktime Player.Quicktime Player Pro versionen til 30$ kan
pakke dine filer, så de ikke fylder ret meget.

Link: http://www.apple.com/quicktime

Ellers kan du hente oplysningern på http://www.vcdhelp.com/convert.htm

/per

Avatar billede hemning Nybegynder
18. februar 2002 - 16:59 #5
Jeg synes nu stadig at det ville være det bedste at bruge http://www.divx.com/ for hvorfor nøjes med det tredjebedste, når private kan få det bedste gratis!!!! Og du kan endda benytte Windows Mediaplayer det eneste det kræver er (når du har vindows): Windows®, Pentium II 450 MHz processor or equivalent, 64 MB or more of RAM, 8 MB or higher video card, DirectX 7 or higher, Minimum 24-bit color when using Windows Media Player!!! Prøv det, det er gratis, det virker og det er det bedste!!!
Avatar billede zoom Praktikant
18. februar 2002 - 17:09 #6
Hej Henning

Jeg vil gerne bruge Window Mediaplayer da jeg har XP og den er jo indbygget her. På din link til divx.com under codecs er der 3 downloads muligheder jeg kan se at den ene er til linux men hvilken af de 2 andre skal jeg vælge ?

Zoom
Avatar billede zoom Praktikant
18. februar 2002 - 17:11 #7
ja jeg kan vel udelukke Mac versionen også og så er jeg vist med . Det må være den der hedder:  DivX412Codec.exe
Zoom
Avatar billede hemning Nybegynder
18. februar 2002 - 17:19 #8
Jeps, DivX412Codec.exe er den rigtige! Held og lykke, hilsen Henning
Avatar billede zoom Praktikant
18. februar 2002 - 17:29 #9
hej igen Henning
Når jeg har downloaded programmet og vil åbne det skal jeg trykke Next til den der Agreementsaftale ikk, så kommer der et spørgsmål om jeg vil bruge Divx4.o til at afspille alt Divx3.o indhold !
Uanset om jeg svare yes eller no, stopper programindlæsningen og programmet starter ikke hvad er der mon galt?
Zoom
Avatar billede hemning Nybegynder
18. februar 2002 - 22:34 #10
;o) Du har installeret det nu ;o) Prøv lige: Start --> Indstillinger --> Kontrolpanel --> Multimedier, vælg nu enheder --> Drivere til videokomprimering! Nu skulle du gerne se "DivX 4.12 Codec"!!!
Avatar billede hemning Nybegynder
18. februar 2002 - 23:00 #11
Jeg har lige læst mig frem til at det ikke er muligt at gemme i Windows Media Player :o( Men du kan nu se film der er komprimeret til mpeg4! Hvis du har lyst, kan du installere et gratis program, det bruger jeg, det virker "perfekt", prøv at se på siden: http://www.virtualdub.org/
Avatar billede hemning Nybegynder
18. februar 2002 - 23:05 #12
Du skal egentligt lige se hvor sej din nye Codec er, prøv at downloade traileren til "Diablo II - Lord of Destruction" her kan du virkeligt se DivX's evner til at så en sej film med perfekt opløsning til kun at fylde 15MB, den er på lidt over 2minutter: http://ftp.blizzard.com/pub/diablo2exp/movies/D2exp-2001-E3-Cinematic.avi
Avatar billede zoom Praktikant
19. februar 2002 - 12:03 #13
Hvad mener du med at det ikke er muligt at gemme i Windows Media Player ???? Man gemmer da filmen på sin harddisk og kan så hente den frem til f.eks web ?

Zoom
Avatar billede hemning Nybegynder
19. februar 2002 - 12:07 #14
Jeg læste bare at det ikke var muligt at gemme i DivX filformat i Windows Media Player, men det kan godt være at det kun er ved ældre versioner, har du prøvet at se filmen?
Avatar billede zoom Praktikant
19. februar 2002 - 12:08 #15
måske har jeg ikke fortalt at der er tale om egne indspillede filmklip . Jeg har et JVC357 med studio7 software og jeg skal lave små film til f.eks præsentation af maskine i funktion på 15-20 sekunder. Jeg er ikke specielt interesseret i at gemme andres filmklip.
Og iøvrigt er 15MB ubrugelig til at bruge på website. Vi skal helst ned under 1MB per strimmel.
Avatar billede hemning Nybegynder
19. februar 2002 - 12:11 #16
Nej nej, det var også bare så du kunne se kvaliteten, det filder ca. 25% af mpeg2, med samme kvalitet!
Avatar billede zoom Praktikant
17. maj 2002 - 16:14 #17
ikke løst