Avatar billede repsac Nybegynder
16. februar 2002 - 14:25 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Video-Out --> Scart

Hvis jeg vil plante mig pc i fjernsynet (eller andet med scart-indgang) hvad gør jeg så?

Har en "omformer" fra scart (han) til 2*audion (banan-hun), 1*et eller andet jeg ikke aner hvad er og 1*video (banan-hun).

Er alt hvad jeg har brug for så en minijack-han til dobbelt banan-han og et banan-han til banan-han?

... eller er det noget smartere at gøre?

(jeg tilslutter nok lyden til mit anlæg, men det er sådan set underordnet)

På forhånd tak!

/Casper
Avatar billede gchris5 Praktikant
16. februar 2002 - 14:34 #1
Ved man i Harald Nyborg (og andre steder) kan købe et sæt til ca. 70 kr., der er beregnet til at tilslutte video kamera o.lign. til tv/video m.m.

Måske kan det bruges!
Avatar billede henrik4223 Nybegynder
16. februar 2002 - 14:34 #2
øh, jeg ved ikke hvad det der banan er, men jeg har følgende:

Fra computer: SVHS kabel fra grafikkort, og minijack i mit lydkort.

Til fjernsyn: Har en omformer til scart som dig, med plads til SVHS kabel og audio (rødt og hvidt stik)

Der er også en anden mulighed end SVHS stik, og det er normalt et gult stik.

Altså mini jack stikket deler sig op i to til scart converteren (rød og hvid, altså højre og venstre højtaler!)
Avatar billede henrik4223 Nybegynder
16. februar 2002 - 14:35 #3
det var så et svar...:-)
Avatar billede no_doubt Nybegynder
16. februar 2002 - 14:37 #4
henrik jeg står med lidt af det samme du må gerne guide på 92064248
Avatar billede henrik4223 Nybegynder
16. februar 2002 - 14:38 #5
Var det til mig??? og jeg har ikke icq hvis det er det...men messenger...
Avatar billede repsac Nybegynder
16. februar 2002 - 14:41 #6
=>henrik4223:
"Altså mini jack stikket deler sig op i to til scart converteren (rød og hvid, altså højre og venstre højtaler!)"
- de to farvede ender er øjensynligt banan-stik (lille rund "stang" i mindten (~3mm tyk) med en krans omkring (ofte har kransen "flager" på (skrællerne på bananen))...

SVHS-stikket, er det i princippet det samme som banan-stikkene (audio-stikkene)?
Avatar billede henrik4223 Nybegynder
16. februar 2002 - 14:46 #7
Altså, nu har jeg hentet stikket.... tager lige et billede af det :-)
Avatar billede repsac Nybegynder
16. februar 2002 - 14:47 #8
ok :)
Avatar billede henrik4223 Nybegynder
16. februar 2002 - 14:59 #9
okay, min skolet server er totalt fucked...dem der vil have billeder må lige sende mig en mail....så sender jeg dem sku!!!
Avatar billede henrik4223 Nybegynder
16. februar 2002 - 15:19 #10
okay, så fik jeg dem op på en side:
http://55665566.tripod.com/scartconverter.jpg
http://55665566.tripod.com/utydeligt.jpg

Det første viser selve scartconverteren. Det røde og hvide er til lyd, og på min computer, kommer det fra lykortet (med minijackstik) og kommer så ud i to hanstik der ses i den anden url.
Den store sorte indgang er til SVHS stik, som fra min kommer fra computerens grafikkort, og kan ses i den anden url.
Det gule er også til billede, men man skal kun bruge en af dem, og SVHS er bedst kvalitet...selvom man nok skal koncentrere sig for at se det...lol

Der er ikke lyd i SVHS kablet. Lyden skal komme fra lydkortet...der er jo ikke så meget lyd fra graffikkortet...:-)

håber det er nok...:-)
Avatar billede henrik4223 Nybegynder
16. februar 2002 - 15:22 #11
Avatar billede henrik4223 Nybegynder
16. februar 2002 - 15:23 #12
det er så den anden url der er scartconverteren...LOL
Avatar billede repsac Nybegynder
16. februar 2002 - 15:30 #13
Converteren er den samme som den jeg har, men SVHS-stikket er ikke det jeg vil bruge. Jeg har nemlig kun et video-out (banan-hun) på min maskine... dvs. at alt hvad jeg skal bruge er et banan-han-han? (til den gule indgang på converteren)
Avatar billede henrik4223 Nybegynder
16. februar 2002 - 15:35 #14
Ja, det er korrekt. Så du kan selv lave stikket....:-)
Men hvis det skal nå over 1.5 til 2 m skal du bruge et tykkere kabel...
Avatar billede repsac Nybegynder
16. februar 2002 - 15:37 #15
Jeg takker mange gange! (jeg skiller et af mine minijack til audio ad og bruger de to banan-han-stik)

Tusind tak for hjælpen!