Avatar billede maz21 Nybegynder
15. februar 2002 - 12:03 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Tv out med XP

Jeg havde før i tiden installeret Win ME og "dengang" kunne jeg uden problemer gå ind i Egenskaber på skrivebordet -> instillinger og så vælge at jeg ville se skærmbilledet på mit fjernsyn men nu hvor Win XP er installeret kan jeg kun vælge min skærm som den eneste output-enhed. Jeg har hentet de aller nyeste drivere til mit Nvidia Gforce2 - kort (23.11) på nvidia.com.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
15. februar 2002 - 12:05 #1
dit fjernsyn skal være tændt når du prøver at detecte det
Avatar billede maz21 Nybegynder
15. februar 2002 - 12:40 #2
Det er tændt og den står på den rigtige kanal.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
15. februar 2002 - 12:46 #3
kan du finde både dit tv og comp.skærm i enhedshåndtering (jeg kan ikke lige huske hvordan xp virker, men du ved hvad jeg mener ... ; har windows fundet dit tv også...
Avatar billede maz21 Nybegynder
15. februar 2002 - 12:47 #4
Nej Windows kan nemlig ikke se mit tv, det er det der er problemet for i ME kunne jeg vælge mellem skærm og tv uden videre men sådan er det åbenbart ikke i XP.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
15. februar 2002 - 12:51 #5
nu kender jeg jo ikke så godt xp - men noget tyder på at windows ikke kan finde dit tv - det skulle det jo gerne kunne igennem dit grafikkort (-drivere!) - men så vidt jeg ved burde 23.12 virke!!
det kan ikke være kabler etc den er gal med?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
15. februar 2002 - 12:53 #6
og et lille tip; når du leger med instillingerne - så husk at trykke "anvend" hele tiden - ellers fatter den ikke hvad du laver!
Avatar billede maz21 Nybegynder
15. februar 2002 - 12:58 #7
Jeg har tjecket kablerne 100 gange og jeg bestiller ikke andet end at trykke anvend og ok, men der er ikke så forfærdelig mange instillinger man kan ændre ved. Det er meget mystisk, kan det være XP der er problemet?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
15. februar 2002 - 13:00 #8
tjah - det kan det vel nok... men jeg har også kørt med xp (gik dog tilbage til ME) - og der mener jeg da jeg fik det til at virke...
så jeg kan ikke rigtig få det til at hænge sammen!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
15. februar 2002 - 13:00 #9
prøv evt. at fjerne driverne og kør dem ind igen..
Avatar billede maz21 Nybegynder
15. februar 2002 - 13:02 #10
Altså slette grafik-kortet helt og så genstarte computeren og installere driverne igen?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
15. februar 2002 - 13:13 #11
jepper!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
15. februar 2002 - 13:15 #12
men unistall dem lige først
Avatar billede maz21 Nybegynder
15. februar 2002 - 13:18 #13
Okay det må jeg prøve når jeg kommer hjem, er lige på arbejde. Tak for rådende. Vil du have dine point for anstrengelserne?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
15. februar 2002 - 13:19 #14
vil jeg da gerne :0)
bare sig til hvis der er probnlemr igen
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
15. februar 2002 - 13:24 #15
takker :0)
Avatar billede maz21 Nybegynder
15. februar 2002 - 13:30 #16
Selv tak du..