Avatar billede fimo Seniormester
14. februar 2002 - 09:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Installere windows på PC "Fujitsu ergopro x"

Jeg har købt en brugt PC i den blå avis,
"Fujitsu ergopro x" med cdrom osv
der er INGEN styresystem på min hd og jeg vil lægge win98 ind MEN jeg kan IKKE få adgang til min Cdrom, jeg har prøvet min cdrom i en anden pc og den virkede der, så der skulle ikke være noget galt med den.
Når jeg prøver med en startdisk med win98, så skriver den at der er fejl og der kan ikke laves kontakt til CDrom drevet men jeg får adgang til mit C: drev som jo er tomt.
jeg har været inde i min bios og ændret opstart proceduren til at starte op på cd-rom uden success.
Er der noget specielt man skal gøre da det er en "firma bygget pc=Fujitsu ergopro x", dvs ikke en "hjemmebygget pc" eller hvad kan jeg gøre for at få adgang til mit cdrom drev(som er et noname cdrom drev)
Avatar billede alapalooza Nybegynder
14. februar 2002 - 09:36 #1
Prøv at lave en win98 Start diskette og se om den finder dit cd-rom drev.
Hvis den ikke finder det skal du sikre dig at jumperne på drevet sidder som de skal. Hvis cd-rom drevet sidder alene på sit IDE-kabel skal jumperen sættes til "master" og hvis det sidder sammen med en harddisk skal det sættes til "slave" og hardisken til "master".
Avatar billede fimo Seniormester
14. februar 2002 - 12:03 #2
Som du kan se af mit spørgsmål så HAR jeg forsøgt med en win98 startdisk.................
Avatar billede alapalooza Nybegynder
14. februar 2002 - 12:51 #3
Ups sorry.
Avatar billede elmkaer Nybegynder
14. februar 2002 - 13:56 #4
Har du prøvet med FDISK
Avatar billede fimo Seniormester
20. februar 2002 - 21:26 #5
Ja, jeg har prøvet med FDISK, ku ikke finde min HD......
Jeg løste det selv ved at ændre i min bios start opsætning, samtidig
med brug af en gammel win98 start disk, så virkede det.......