Avatar billede annedalsgaard Nybegynder
13. februar 2002 - 14:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

"Parse" i Photoshop

Jeg får med jævne mellemrum beskeden "Can not open file, because file module cannot parse the file". Denne gang er det en almindelig .bmp fil som kan åbnes i et snoldet program som "Imaging", hvorfor pokker kan Photoshop så ikke? Hvad er "parse"? og er der nogen der har været ude for det samme og fundet en løsning?

det er et irritationsmoment jeg godt kunne være foruden.....
Avatar billede m-lab Nybegynder
13. februar 2002 - 14:44 #1
Hmmm, typisk et problem der opstår ved forkert fil-extension i forhold til det du forsøger at åbne.

1: prøv at studere filen i notepad om den nu også er en BMP
2: prøv open as i PS og vælg imellem andre formater om det kunne hjælpe.
3 prøv fra Imaging at gemme som jpg eller lign.

Ikke en tilfredsstillende løsning umiddelbart.., men umiddelbart den der kan hentes frem.
Avatar billede zhark Nybegynder
13. februar 2002 - 19:00 #2
Som du nok har (fundet) er parse et grammatisk ord som står for analysere.
Det sker uden tvivl for alle, at et program ikke kan analysere en fil, men som absolut hovedregel er den så åbnet i et forkert prg. hvilket så også fremgår - evt. ikke en valid xxx.
Undtagelsesvis kan en fil være beskadiget. Det der "jævne mellemrum" kan være meget, vi har jo forskellige (irrations) tærskler :)
Der er ikke andet at gøre end prøve om andre med SAMME prg. kan åbne filen, måske undersøge om den/de filer kommer fra et bestem (andet)prg. PS skal kunne åbne *.bmp
Avatar billede annedalsgaard Nybegynder
15. februar 2002 - 14:52 #3
tak for svarene begge to hvordan deler jeg points imellem jer?
Avatar billede m-lab Nybegynder
15. februar 2002 - 15:28 #4
Zhark smider et svar og så er det vel 50/50 (15/15) ;-)