Avatar billede marvel Praktikant
13. februar 2002 - 08:51 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Mpg længde i TMPGEnc

Er det ikke muligt at bestemme hvor stor en mpg fil skal være (i MBs) hvis man kender originalfilens størelse? Det ville gøre dekodningen fra avi til mpg noget nemmere, når man skal lave VCD..
Avatar billede cgleerup Nybegynder
13. februar 2002 - 11:16 #1
Du sætter jo en bitrate, altså definere hvor mange bit du vil bruge på et sekund, så udfra det kan du jo beregne det. Altså længden divideret med antal mb til rådighed, hvis du regner udfra at der går 8 bit pr byte, så er det jo forholdsvis simple mattematik, og ellers kan der udregnes med diverse calculatere beregnet på det.
Avatar billede Noone Nybegynder
13. februar 2002 - 13:15 #2
Hvis du bruger den indbyggede VCD profil, er bitraten på 1150KBits/sec. dvs. at 1 min video fylder 1150Kbit*60Sec = 69000Kbit eller (1150Kbit*60sec)/8 = 8625KBytes eller ca. 8½ MByte/min.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
13. februar 2002 - 13:17 #3
fantastisk........?
Avatar billede marvel Praktikant
13. februar 2002 - 13:21 #4
intet mindre!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
13. februar 2002 - 13:25 #5
men lidt en gentagelse, eller ?
Avatar billede Noone Nybegynder
13. februar 2002 - 14:08 #6
cgleerup > Nærmere en præcisering af dit svar ;)
Avatar billede cgleerup Nybegynder
13. februar 2002 - 14:16 #7
det er helt ok med mig, jeg synes bare det lidt besynderligt at du ikke tror at marvel kan regne - men ok al hjælp har sin berettigelse
Avatar billede Noone Nybegynder
13. februar 2002 - 17:42 #8
Tja, måske mere det at det ikke er helt lige til (IMO) at finde den bitrate TMPGEnc bruger..... (Desuden indrømmer jeg, at jeg måtte snyde og bruge min lommeregner ;)  )
Avatar billede marvel Praktikant
14. februar 2002 - 13:33 #9
og så lige et tillægsspørgsmål: findes der ikke et freeware program, der kan dele en mpg fil op i mindre dele? Jeg ved godt TMPGEnc har et men det må da kunne laves nemmere..
Avatar billede cgleerup Nybegynder
14. februar 2002 - 13:41 #10
Der findes mange forskellige programmer, men TMPGENC levere faktisk noget af det bedste rent kvalitetsmæssigt!

Så det nemme er ikke altid lykken!
Avatar billede marvel Praktikant
14. februar 2002 - 15:16 #11
oki, den var nu heller ikke så ringe endda. Tak for hjælpen - ingen svar giver ingen point! Kom med nogle svar!!
Avatar billede marvel Praktikant
14. februar 2002 - 15:18 #12
ups, der var vist et enkelt svar alligevel.