Avatar billede zorro4ever Nybegynder
12. februar 2002 - 01:26 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Deling af ADSL

Jeg har i dag ADSL 512/128 fra TDC med to dynamiske ip adresser og et ATM kort. INGEN routen.
Hvordan deler jeg min ADSL-line mellem to pc'er??

Efter jeg har læst de mange indlæg om dette emne, mener det er nok med to netkort og en switch, har jeg forstået det rigtigt ??

Den ene pc køre win 98 og den anden win 2000.

Avatar billede lauer Nybegynder
12. februar 2002 - 01:28 #1
Jeg vil sætte 2 netkort (hvor den ene er ATM) i den maskine med win2000, og så kører dhcp server fra den.
Avatar billede e.p. Nybegynder
12. februar 2002 - 01:36 #2
Avatar billede grinderslev Praktikant
12. februar 2002 - 03:29 #3
e.p's løsning er helt fin, men da du du har 2 IP-adresser,så får du nok mere ud af en switch., da du så kan lave noget der ligner en deling af båndbreden.
Avatar billede grinderslev Praktikant
12. februar 2002 - 03:32 #4
Sorry... dummede mig!!!
Så ikke lige at du ingen router havde... brug e.p's løsning.
Avatar billede moonie Nybegynder
12. februar 2002 - 09:58 #5
jeg bruger en switch... jeg jeg er meget tilfreds med hvordan det virker...
og så er man også fri for at den ene maskine skal være tændt for at den anden maskine kan komme på..
Avatar billede lauer Nybegynder
12. februar 2002 - 10:26 #6
moonie, læs hvad han skriver, han har ikke nogen router...

Men zorro4ever, jeg vil foreslå dig at skifte til løsningen med routeren. Det koster måske lidt mere om måneden, men det er det hele værd. Du slipper for at skulle indstille computerne rigtigt, og for at den ene computer altid skal være tændt.
(du skal selvfølgelig også bruge en switch eller hub hvor du kobler routeren til, du kan prøve at ringe til TDC og spørge om priser, og hvad der er bedst)
Avatar billede professoren Nybegynder
12. februar 2002 - 13:38 #7
Normalt skal du bruge både netværkskort og router til at komme på nettet
via ADSL!?  Hvordan har du fået det installeret uden router?
Avatar billede e.p. Nybegynder
12. februar 2002 - 13:53 #8
Proffessoren.....man behøves så absolut ingen router.....hvorfor spørger du og trykker svar.
Avatar billede zorro4ever Nybegynder
12. februar 2002 - 14:52 #9
I skal have tak for alle svarene. Jeg vil bruge e.p's løsning, fordi den hjemmeside han henviser er meget god.
Avatar billede e.p. Nybegynder
12. februar 2002 - 15:03 #10
takker for point....