Avatar billede geiphor Nybegynder
11. februar 2002 - 10:14 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Husker ikke password til opkaldsforbindelse...

Et lille problem ...
Jeg står her med en maskine med Win98 SE og IE 5.5 ... problemet lyder på, at den ikke kan huske passwordet på opkaldsforbendelsen (Netværk via Modem forbindelsen)
...nogen forslag eller erfaringer med samme problem ?!
Maskinen må ikke formatteres (selvom dette altid er det letteste)
Avatar billede peet-49 Novice
11. februar 2002 - 10:22 #1
Har du husket, at sætte flueben i opkaldsruden under husk password og adgangskode.
Avatar billede rebecca Novice
11. februar 2002 - 10:26 #2
Prøv dette er fundet på opasia

Windows kan ikke gemme adgangskoden
Du har sat mærke i Husk adgangskode, men skal alligevel indtaste adgangskode/password hver gang du vil etablere forbindelse til internettet. Problemet skyldes en beskadiget fil på din computer og kan i de fleste tilfælde løses ved at følge en af nedenstående vejledninger. Det skal dog bemærkes, at det ikke altid er muligt at løse problemet.

NB!
Du skal bruge din Windows 95/98 installations-cd-rom til at gennemføre denne vejledning. Det er vigtigt at cd-rommen er samme udgave, som den der nu er installeret på pc’en.

Løsning 1
Dobbeltklik på Denne computer
Dobbeltklik på Kontrolpanel
Dobbeltklik på Netværk
Her skal Klientprogram til Microsoft-netværk være installeret
Er den det, skal der i Primær netværkslogon stå Klientprogram til Microsoft-netværk
Er ovennævnte indstillinger i orden, gå videre til Metode 2
Hvis programmet ikke er installeret, tryk på Tilføj
Vælg Klient og tryk på Tilføj
Vælg Microsoft og vælg Klientprogram til Microsoft-netværk
Tryk på OK
I Primær netværkslogon skal du vælge Klientprogram til Microsoft-netværk
tryk på OK
Svar Nej til at genstarte
Tryk på Start
Vælg Søg efter
Vælg Filer eller mapper
Udfor Navn skal du skrive *.pwl
Udfor Søg i skal du vælge (C:)
Tryk på knappen Søg nu, hvorefter søgningen går i gang
Findes der en fil/flere filer, skal du markére den/dem og trykke på Delete på dit tastatur
Genstart derefter computeren
Tryk på OK, når Windows spørger efter en adgangskode
Du får nu mulighed for at gemme adgangskoden
Løsning 2
Dobbeltklik på Denne computer
Dobbeltklik på Kontrolpanel
Dobbeltklik på Adgangskoder
Tryk på knappen Skift Windows-adgangskode. Nu spørges der efter et password
Indtast det nuværende Windows password og lad de øvrige felter være tomme
Tryk på OK
Genstart computeren
Når Windows er genstartet spørges efter en adgangskode
Tryk på OK
Prøv og se, om du nu kan gemme din adgangskode

  Annoncer

Ris og ros [+/-]  opasia-oversigt |  | TDC-oversigt  annoncesalg [$]
Avatar billede geiphor Nybegynder
11. februar 2002 - 10:44 #3
Nej, jeg har ikke sat et flueben i feltet "Husk adgangskode" da feltet ikke kan sættes mærke i, det tonet i gråt (kan ikke markeres)
Jeg har prøvet at køre den opkaldsguide der er "Indstil" (under egenskaber for IE -> Forbindelser) så er det muligt at sætte flueben i ruden og gemme adgangskoden, men, ligeså snart jeg genstarter computeren, er det samme problem der kommer igen !
:(
Avatar billede rebecca Novice
11. februar 2002 - 10:47 #4
Prøv det som jeg har svaret.
Avatar billede geiphor Nybegynder
11. februar 2002 - 10:51 #6
Rebecca, sorry jeg ik svarede, ..har prøvet ... uden resultat ;/
Avatar billede geiphor Nybegynder
11. februar 2002 - 11:00 #7
Rebecca, endnu et problem åbenbart, Løsning #2, "Tryk på knappen Skift Windows-adgangskode." <- den er der ikke, lækker maskine ?!
Avatar billede geiphor Nybegynder
11. februar 2002 - 11:19 #8
men ja, det som I begge referer til, er noget med det skide Windows Password, så det er vel snart den eneste mulighed, bare lidt svært når det eneste der er inde under "Adgangskoder" i kontrolpanelet er et faneblad med "brugerprofiler" og derunder, 2 forskellige valgmuligheder der ikke har noget med adgangskoder at køre...
Avatar billede ianfrank Nybegynder
11. februar 2002 - 11:28 #9
Det jeg refererer til er specielt password'et til Dial Up Networking... har du tjekket linket? :) Det er Microsoft's løsning på netop dette problem.
Avatar billede geiphor Nybegynder
11. februar 2002 - 11:31 #10
ja ok, problemet er delvist løst.
Når jeg starter PC´en, logger den på og starter op på skrivebordet uden den spørger efter adgangskode i starten. Well, ned i Start og "logge af...", DER skal jeg så skrive adgangskoden og den logger på og husker fint adgangskoden, lækkert nok :)
Well, næste problem, hvordan *sgu* får jeg den til at logge på med "BRUGEREN/Administratoren" (aner ik hvad man kalder det skidt i Win98) så den husker adgangskoden og det pjat ?!... btw. inde i "Adgangskoder" under kontrolpanelet, ser det også ud som det skal, har prøvet at skifte kode, uden resultat.... nogen gode forslag ?
Avatar billede geiphor Nybegynder
11. februar 2002 - 11:32 #11
jes jes ianfrank, er lidt langsom til at svare til tider, arbejder i en IT biks... så jeg går lidt frem og tilbage :]
Avatar billede ianfrank Nybegynder
11. februar 2002 - 11:40 #12
Jeg kan ikke lige se, hvad brugeren til Win 98 har med Brugeren til Netværk via modem at gøre... Men ok: medmindre det er nødvendigt, ville jeg sætte Win98 op til, at alle brugere bruger samme brugerflade, og så ikke have nogen adgangskode - så logger den på automatisk med det brugernavn Windows er installeret med. Eller også har jeg misforstået dit spørgsmål! Hehe! :)
Avatar billede geiphor Nybegynder
11. februar 2002 - 12:51 #13
ahm jo, jeg forklarer lige ... :)
Det problem der er nu, er, at hver gang maskinen starter op, åbner den Windows med en eller anden "invalid" bruger, der ikke har adgang eller ressourcer til at kunne ændre ting og sager, deriblandt, husker den ikke adgangskoder.
Problemet KAN løses ved at trykke på Start -> logge af ...
..men det er ikke en særlig fed løsning at skulle udføre det skidt hver gang man starter op, bare for at den husker koden til opkaldsforbindelsen, men hvis man gør dette, er der ingen problemer !

Den bruger som man logger af, hedder "..." der står bare "Logge af ..." der plejer at stå "Logge af Brugernavn_her" ...men nej, først når man har logget af, blinker skærmen blot en gang eller to og man står på skrivebordet igen, dog hvor der står et brugernavn i "logge af"

Det jeg gerne vil have nu, er at det ikke skal være nødvendigt at logge af hver gang man starter op, jeg aner virkelig ikke hvad det er, har aldrig været ude for det før, jeg har rodet rundt med "Adgangskoder" og "Brugere" under kontrolpanel, men ikke noget resultat kom ud af det. Hvordan faan kan man få Winsows til at starte med sin "originale" bruger ???

/G
Avatar billede itbuilder Nybegynder
11. februar 2002 - 13:01 #14
Har du Windows kode på.
Hvis du har og du ikke har intasted koden i fæltet.
så slætter den også koden til Internettet.

Hilsen

Thomas Schmidt
Avatar billede geiphor Nybegynder
11. februar 2002 - 13:08 #15
...wow ... den var jeg ik lige med på ... :)
ehm... nej, brugeren til Windows er der ikke noget adgangskode til, den spørger ikke efter kode på noget tidspunkt, ikke engang når jeg logger af den bruger som jeg omtalte før.........

/G
Avatar billede rebecca Novice
11. februar 2002 - 13:45 #16
Adgangskode til Netværk via modem bliver ikke gemt
Seneste opdatering: 14/12/2000
Artikelnummer: DA148925
--------------------------------------------------------------------------------
Informationen i denne artikel gælder:

Microsoft Windows Millennium Edition
Microsoft Windows 98 Second Edition
Microsoft Windows 98
Microsoft Windows 95
Microsoft Windows 2000 Professional

--------------------------------------------------------------------------------
VIGTIGT! Denne artikel indeholder oplysninger om redigering af registreringsdatabasen. Inden du redigerer registreringsdatabasen, skal du sikre dig, at du ved, hvordan du gendanner den, hvis der opstår problemer. Oplysninger om dette findes i Hjælp-emnet "Sådan gendannes registreringsdatabasen" i Regedit.exe eller Hjælp-emnet "Sådan gendannes en registreringsnøgle" i Regedt32.exe.

Symptomer
Når du opretter forbindelse ved hjælp af Netværk via modem og prøver at gemme din adgangskode ved at markere afkrydsningsfeltet Gem adgangskode, bliver din adgangskode muligvis ikke gemt. Dette problem kan opstå, selv hvis du har oprettet forbindelse til serveren, og din adgangskode ikke er blevet ændret. Problemet kan også opstå, hvis brugernavnet indeholder tegn, der ikke er tilladt i et filnavn. Hvis dit brugernavn f.eks. er bruger/navn, bliver .pwl-filnavnet bruger/navn.pwl.

Årsag
Dette problem kan skyldes en af følgende situationer:

Din .pwl-fil (Password List) er beskadiget.

Filen Rna.pwl er beskadiget, hvis den findes.

Cachelagring af adgangskode er deaktiveret.

Automatisk logon er aktiveret.

En eller flere filer, der er tilknyttet Netværk via modem, mangler eller er beskadiget.

Brugerprofiler er deaktiveret, men nøglen ProfilesList findes stadig i registreringsdatabasen.

Bemærk! Problemet kan opstå, efter at du har installeret Microsoft Windows 95 Password List Update, der følger med Microsoft Windows 95 Service Pack 1 (SP1).

Yderligere oplysninger om denne opdatering finder du i følgende artikel i Microsoft Knowledge Base:
Q143003 Description of Microsoft Windows 95 Service Pack 1 Updates

Løsning
ADVARSEL! Hvis du bruger Registreringseditor forkert, kan der opstå alvorlige problemer, der bevirker, at du skal geninstallere operativsystemet. Microsoft kan ikke garantere, at problemer, der skyldes forkert brug af Registreringseditor, kan løses. Brug Registreringseditor på egen risiko.

Oplysninger om, hvordan du redigerer registreringsdatabasen, finder du i Hjælp-emnet "Ændre nøgler og værdier" i Registreringseditor (Regedit.exe) eller Hjælp-emnerne "Tilføje og slette oplysninger i registreringsdatabasen" og "Redigere registreringsdata" i Regedt32.exe. Bemærk, at du bør tage en sikkerhedskopi af registreringsdatabasen, før du redigerer den. Hvis du kører Windows NT eller Windows 2000, bør du også opdatere reparationsdisketten.

Windows 2000
Kontroller netværksindstillingerne for profilen for modemforbindelse. Det gør du ved at højreklikke på profilen for modemforbindelse og derefter klikke på Egenskaber. Under fanen Netværk skal du kontrollere, at du har installeret Klient til Microsoft-netværk, og at den er markeret.
Windows 95 og Windows 98
Omdøb .pwl-filen.

Bemærk! Hvis du bruger et personligt certifikat, bør du eksportere det, før du omdøber .pwl-filen. Hvis du ikke gør det, er det muligvis ikke tilgængeligt, når du sender e-mail. Yderligere oplysninger finder du i følgende artikel i Microsoft Knowledge Base:

Q190296 Unable to Use Personal Certificates in Outlook Express
Du kan omdøbe .pwl-filen ved at indtaste følgende linje efter kommandoprompten og trykke på ENTER:
ren c:\<windows>\<brugernavn>.pwl<brugernavn>.xxx
hvor <windows> er navnet på din Windows-mappe, og <brugernavn> er det brugernavn, du bruger til at logge på Windows 95. Når du har omdøbt .pwl-filen, skal du genstarte computeren.

Når dialogboksen Skriv adgangskoden til netværket eller Velkommen til Windows bliver vist, skal du skrive den adgangskode, du normalt bruger, og derefter klikke på OK. Når du bliver bedt om at bekræfte den adgangskode, du har skrevet, skal du skrive adgangskoden igen i feltet Bekræft ny adgangskode og derefter klikke på OK.

Bemærk! Hvis der ikke findes nogen .pwl-filer på drevet (hvis brugeren f.eks. trykkede på ESC, da der blev bedt om en adgangskode under start af Windows 95), bliver cachelagring af adgangskoder ikke aktiveret. Brugeren skal logge på netværket, før der kan oprettes en .pwl-fil.

Omdøb filen Rna.pwl i Windows-mappen. Det gør du ved at skrive følgende kommando efter kommandoprompten og trykke på ENTER:
ren c:\<windows>\rna.pwl rna.xxx
hvor <windows> er navnet på din Windows-mappe. Når du har omdøbt filen Rna.pwl, skal du genstarte computeren.

Bemærk! Filen Rna.pwl findes muligvis ikke på din computer. Under visse konfigurationer er filen ikke nødvendig.

Kontroller, at cachelagring af adgangskoder er aktiveret. Det gør du ved at bruge Registreringseditor til at få vist DWORD-værdien for DisablePwdCaching i følgende registreringsdatabasenøgle:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Network
Hvis cachelagring af adgangskoder er deaktiveret, har DWORD-værdien for DisablePwdCaching dataværdien 1. Hvis du vil aktivere cachelagring af adgangskoder, skal du ændre dataværdien til 0.

Bemærk! Hvis værdien for DisablePwdCaching ikke findes, skal du føje denne DWORD-værdi til ovennævnte registreringsdatabasenøgle med dataværdien 0. For at få cachelagring til at fungere kan det være nødvendigt at fjerne værdien helt og derefter genstarte computeren.

Deaktiver automatisk logon. Det gør du ved slette den binære værdi for AutoLogon fra følgende registreringsdatabasenøgle:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Network\Real Mode Net
Fjern Netværk via modem, og geninstaller det derefter. Brug denne fremgangsmåde for at gøre det:

Noter hver netværkskomponent og dens konfigurationsoplysninger i Netværksegenskaber. Brug denne fremgangsmåde for at gøre det:

Klik på Start, peg på Indstillinger, klik på Kontrolpanel, og dobbeltklik derefter på Netværk.

Klik på en komponent under fanen Konfiguration, klik på Egenskaber, og noter derefter alle indstillinger for komponenten. Gentag processen med en anden komponent, indtil du har noteret konfigurationsoplysningerne for alle komponenter.

Klik på Start, peg på Indstillinger, klik på Kontrolpanel, og dobbeltklik derefter på Tilføj/fjern programmer.

Klik på fanen Windows Installation.

Klik på Kommunikation, og klik derefter på Detaljer.

Fjern markeringen i afkrydsningsfeltet Netværk via modem, klik på OK, og genstart derefter computeren, hvis du bliver bedt om det.

Gentag trin A til C.

Marker afkrydsningsfeltet Netværk via modem, og klik derefter på OK.

Bemærk! Du modtager muligvis fejlmeddelelser om versionskonflikter under denne proces. Hvis det sker, skal du klikke på Nej, når du bliver bedt om at beholde en nyere version af hver fil.

Hvis du bruger MSN version 2.51, skal du geninstallere dette program. Yderligere oplysninger om, hvordan du gør det, finder du i følgende artikel i Microsoft Knowledge Base:

Q179604 How to Manually Install MSN Components from the MSN 2.51 CD-ROM

Selvom brugerprofiler er deaktiveret, skal du stadig følge den fremgangsmåde, der bliver skitseret i følgende artikel i Microsoft Knowledge Base, for at fjerne nøglen ProfilesList i registreringsdatabasen:

Q156826 How to Disable and Delete User Profiles
Hvis du kører Windows 95, skal du muligvis føje TCP/IP (Transmission Control Protocol/Internet Protocol) til netværksegenskaberne. Brug denne fremgangsmåde for at gøre det:
Klik på Start, peg på Indstillinger, klik på Kontrolpanel, og dobbeltklik derefter på Netværk.

Klik på Protokol, klik på Tilføj, klik på Microsoft i feltet Producenter, klik på TCP/IP, og klik derefter på OK.

Yderligere information
Yderligere oplysninger om dette problem finder du i følgende artikel i Microsoft Knowledge Base:

DA141858 No Windows or Network Logon Dialog Box at Startup
Yderligere oplysninger om problemer, der kan opstå, når du forsøger at gemme adgangskoder i Windows 95, finder du i følgende artikler i Microsoft Knowledge Base:
Q135197 Damaged Password List File Does Not Save Passwords
Q137361 Save Password Check Box Is Unavailable
DA141858 No Windows or Network Logon Dialog Box at Startup

Flere søge ord: ierelease outlook express

Nøgleord:kbnetwork kbtool dun win95 win98 win98se kbWinME
Problem type: kbprb
Teknologi: kbwin2000ProSearch kbwin2000Pro
Avatar billede meedom2 Nybegynder
11. februar 2002 - 13:45 #17
Prøv at downloade Cain 1.0 beta, det skulle kunne finde dit password
http://neworder.box.sk/box.php3?gfx=neworder&prj=neworder&key=pwdcrax&txt=Password%20crackers
Avatar billede grinderslev Praktikant
12. februar 2002 - 03:16 #18
Prøv at installere opkaldsserver fra din windows CD.