Avatar billede victor44 Nybegynder
10. februar 2002 - 17:19 Der er 6 kommentarer

Ny katagori ? Personlige Firewall's

Der er efterhånden rigtig mange indslag om dette, hvor det drejer sig om konfiguration og ikke sikkerhed.

Lad os få det væk fra sikkerhed.

LuF
Avatar billede startfirma Nybegynder
10. februar 2002 - 17:26 #1
Jeg er enig!

mvh www.startfirma.dk
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
10. februar 2002 - 17:27 #2
ENIG

Mvh Michael Mortensen
www.dichael.dk
Avatar billede isbamse Nybegynder
11. februar 2002 - 08:43 #3
Ikke enig.

Korrekt konfiguration af en firewall er netop et sikkerhedsissue.

Det ville virke ulogisk at have den i andre kategorier.

/NanoQ
Avatar billede victor44 Nybegynder
11. februar 2002 - 13:25 #4
Det største problem med de spørgsmål som kommer med de personlige firewall's er at folk installere noget de ikke ved hvordan virker.

Jeg er ærlig talt lidt træt af at se overskrifter på spørgsmål som lyder noget i stil med :

"Hjælp jeg er blevet hacket" og inde i spørgsmålet står der "min firewall har afvist bla. bla.".

Sådanne spørgsmål har kun noget at gøre med at forstå de programmer man installerer.

Men isbamse, du har ret det er sikkerheds relateret at folk ikke forstår hvad de installerer.

Jeg vil personligt melde mig ud af sikkerheds kategorien hvis det fortsætter. Det skal lige siges at jeg selv var med til at få den oprettet.
Og jeg mener at de spørgsmål som folk har omkring personlige firewalls bør besvares i en sådan gruppe.
Er de så sikkerheds relateret kan man stille spørgsmålet i sikkerheds gruppen.

Man måske er løsningen at dele sikkerheds gruppen op i flere dele.

Jeg er bare træt af at se endeløse tråde som ikke fører til noget fordi dem der stiller spørgsmålet vil vide hvilken knap de skal trykke på og ikke hvad der er galt.

Er det mig der er noget galt med eller er nivauet i sikkerheds gruppen faldet ?
Jeg mener at det er faldet og falder ret meget mere er jeg den der er gået.

LuF
Avatar billede isbamse Nybegynder
11. februar 2002 - 13:46 #5
victor44, jeg er særdeles enig med dig. Og ja... niveauet er faldet. Desværre gælder dette ikke alene "sikkerheds gruppen".

Igennem det sidste år har niveauet generelt været faldende. Flere og flere helt unge brugere kommer til. Mange uden en professionel indgangsvinkel til brugen af Eksperten. Dette medfører en del støj, malplacerede indlæg mv. Alt sammen ting der får de professionelle brugere til at søge hjælp andetsteds.

Det er efterhånden meget længe siden jeg har stillet et spørgsmål på Eksperten, jeg ikke har været nødt til selv at lukke igen. Der er simpelt hen ikke nok kompetente svarere længere. I hvert fald ikke i de tekniske og netværksrelaterede kategorier jeg interesserer mig for.

/NanoQ
Avatar billede victor44 Nybegynder
17. februar 2002 - 00:38 #6
IsBamse > Du har desværre ret. Jeg har løbende meldt mig ud af grupper.

Jeg melder mig ud af sikkerheds gruppen nu. Den type spørgsmål som jeg i dette indslag ikke mener hører hjemme der, bliver ved med at komme i en lind strøm.

Så jeg er gået fra sikkerheds gruppen indtil at der oprettes en gruppe for personlige firewalls.

Have a nice day.

Til Admin --> Send en mail hvis i opretter en gruppe for personlige firewalls så kommer jeg med i sikkerheds gruppen igen.

LuF