Avatar billede morell Nybegynder
09. februar 2002 - 19:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Audio codec til VirtualDub...

Når jeg encoder en avi film så kan jeg max vælg "56 kBit 24k Hz, stereo" under mpeg layer 3 kvalitet... jeg har læst mig frem til at det har noget at gøre med at det kun er advanced codec jeg har installeret og at jeg skal bruge pro. for at kunne gå over "56 kBit 24k Hz, stereo".. Hvilken codec skal jeg installere for at jeg kan komme til at give mine dix filer en god lyd?

Ps. Jeg kører Windows XP.

Mvh.
Asbjørn Morell
Avatar billede morell Nybegynder
09. februar 2002 - 20:26 #1
ehhh jeg bruger Virtualdub....
Avatar billede Noone Nybegynder
09. februar 2002 - 23:07 #2
Du kan da bare bruge PCM codecet... Det giver helt fin lyd...
Avatar billede bergeren Nybegynder
10. februar 2002 - 01:13 #3
Det skal indstilles under Conversion.
Det punkt finder du i samme menu som når du vælger audio codec
Avatar billede morell Nybegynder
10. februar 2002 - 16:48 #4
Fuck hvor er jeg ved at vaere traet af Virtualdub!!!
Hver gang jeg proever paa at encode siger den: FastWriteStream: open failed. Den er noget med det audio codec der gaar galt... er der ikke er godt alternativ til Virtualdub? Jeg skal kun bruge det til at encode avi til divx... (jeg har nogle store filer som skal goeres mindre saa de kan vaere paa en skive.)
Avatar billede srhansen Nybegynder
10. februar 2002 - 21:09 #5
Hvorfor ikke benytte mp3 codec det giver den bedste lyd/størrelse
Avatar billede morell Nybegynder
11. februar 2002 - 14:31 #6
så giver den mig følgende fejl:
FastWriteStream: open failed
Avatar billede morell Nybegynder
02. september 2002 - 15:17 #7
case closed.