Avatar billede ncp Nybegynder
09. februar 2002 - 18:45 Der er 15 kommentarer og
3 løsninger

Mpeg1 eller Mpeg 2 ?

Mpeg1 er til VCD's ikke ?
Mpeg2 er til SVCD's ikke ?

Hvordan finder man ud om en mpeg-fil (trailer.mpg i dette tilfællede) er mpeg1 eller mpeg2 ?
Avatar billede outsider Nybegynder
09. februar 2002 - 20:36 #1
Åben den! Hvis du kan se den i Windows Media Player er det mpeg1.
Men hvis filen slutter på .mpg er det en MPEG1 film.
Avatar billede Noone Nybegynder
09. februar 2002 - 21:45 #2
outsider > Jeg kan sgu få en word fil til at hedde .mpg, så du kan ikke se en skid på endelsen...
Avatar billede bergeren Nybegynder
10. februar 2002 - 01:17 #3
Brug Mplayer2 (windows media player 6.2) den ligger i mappen ..\programmer\windows media player\
Avatar billede bergeren Nybegynder
10. februar 2002 - 01:17 #4
Så kan du klikke på filer, egenskaber og der står det så
Avatar billede ncp Nybegynder
10. februar 2002 - 09:59 #5
bergeren > I mplayer2 står der type MPG File er det så Mpeg1 ?

outsider > Så vidt jeg ved kan WMP både afspille Mpeg1 og Mpeg2 så det for man ikke så meget ud af ?
Avatar billede outsider Nybegynder
10. februar 2002 - 19:57 #6
Det er sku noget vrøvl! Ja, man kan rigtig nok, godt omdøbe filen! Men hvor stor er chancen for at man skulle have omdøbt den!
Derfor siger jeg også at han skal åbne WMF og se om den kan afspille.
Så er der en der kan fortælle hvor Windows Media Player ligger, (FLOT!, det er ikke engang sikkert den ligger der!) det tror jeg egentlig godt han ved.... (der er jo også noget der hedder en genvej!)
OG NEJ! WMF kan ikke afspille mpeg2! WMF7 kan men det kræver et mpeg2 codec. OG DET MED AT KIGGE PÅ FILTYPEN KAN DU SLET IKKE BRUGE TIL NOGET! Prøv at ladde vær med at irretesete folk, hvis i ikke selv ved en skid om det! Så prøv nu at åbne den i WMF, som måske (afhingeligt af version, og sprog) ligger i ..\programmer\windows media player\
Avatar billede ncp Nybegynder
11. februar 2002 - 10:07 #7
outsider >> jeg har afspillet den i wmp for xp - som også kan afspille mpeg2 - så der finder jeg jo ikke ud af noget...
Avatar billede cgleerup Nybegynder
11. februar 2002 - 10:57 #8
hvis den afspiller i wmp og du ikke har installeret nogle codecs som adons til din windows opsætning, så er det en mpeg1 fil du sidder med, mig bekendt afspiller wmp nemlig IKKE mpeg2 filer som standard. Mpeg2 er desuden det format der bruges på dvd og mpeg1 mere på computere. Men hvorfor vil du vide forskellen, hvis du har en fil, og du kan køre den er det vel ligegyldigt hvad den hedder.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
11. februar 2002 - 10:58 #9
Hvad med at prøve en afspilning af filen i en software dvd-afspiller, de afspiller jo ikke mpeg1
Avatar billede cgleerup Nybegynder
11. februar 2002 - 10:58 #10
...beklager, nogle af dem gør forresten!
Avatar billede ncp Nybegynder
11. februar 2002 - 14:39 #11
cgleerup >> den skal brændes på en vcd - derfor må den ikke være mpeg2...
Avatar billede outsider Nybegynder
14. februar 2002 - 11:34 #12
Årh! Så kom Cgleerup og sagde det samme som mig! Ligesom man kunne fortælle hvor WMP ligger! Prøv at lade vær med at omformulere spørgsmål, bare for at fåe point! Hvis du læser spørgsmålet igenem vil du også kunne se at INGEN af de andre deltagere har fundet på noget nyt!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
14. februar 2002 - 11:40 #13
Outsider, jeg gider ikke ind i en debat eg gang til, men jeg kan ikke se at mine svar her på siden er direkte gentagelser, men jeg beklager hvis du føler dig forulempet, tag du bare pointene. Men jeg forsåtr ikke at nogler personer her på eksperten går mere op i at gøre sig selv bedere end andre med underlige personlige angreb gang på gang, istedet for at forsøge at hjælpe de personer der har et problem. Desuden kan jeg se at du allerede inden min deltagelse i dette spørgsmål har forsøgt at påberåbe dig opmærksomheden ved at lange ud efter bergeren der nok også forsøger at hjælpe!

Outsider > lad nu manden få et reelt forsøg på et svar og bland dig uden om hvad andre skriver!
Avatar billede outsider Nybegynder
14. februar 2002 - 22:04 #14
Jeg er sku ked af det, men jeg bliver nød til at svare!

Jeg fortalte at han skulle åbne den i WMF! Så kommer der en og fortæller stien til det! Tror du selv det var fordi han ikke troede at han kunne finde WMF??? Det bliver jo ikke bedre af at stien er forkert! Så kommer der en og broker sig over at man godt kan åbne mpeg2 filer i WMP, og min metode derfor ikke kan bruges!
Jeg fortæller så, at WMF7 godt KAN åbne mpeg2 filer, men ikke uden et MPEG2 codec, og så kommer du og siger det samme!
Hvad har du da tilføjet???
Har før været ude for at få mit svar omformuleret, og oplever at det er de samme der gør det!
Jeg har også lige svaret på et spørgsmål om at optage fra et spil, til divx. Jeg giver så en grundig forklaring, på hvordan fyren skal gøre, og så kommer der en og fortæller at han kan finde DivX på www.divx.com!!! Han for så halvdelen af pointene!
Jeg giver dig ret i at det også er temelig iriterende med alle de debatter for nogle dumme point, men på den anden sidde er det jo pointene der gør forummet sjovt og giver en lyst til at svare.
Også til spørgeren: Undskyld at spørgsmålet er gået så meget af sporet. Har du prøvet at åbne det i WMF?
Hvis du vil vide det præsist, kan du åbne det i fx Adobe Premiere (www.adobe.com!!!) og så trykke på Properties.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
15. februar 2002 - 09:04 #15
Outsider > Et niveau der ligger så dybt lader jeg mig ikke synke til, så du må debatere med dig selv!
Avatar billede ncp Nybegynder
15. februar 2002 - 12:16 #16
Hej... jeg har fundet ud af at det var mpeg1 - ved hjælp af wmp.

Jeg har lidt svært ved at se hvem der kom først med med svaret da i alle tre har bidraget med lige vigtige informationer - derfor får i 5 poin hver...
Avatar billede cgleerup Nybegynder
15. februar 2002 - 13:19 #17
et høfligt tak

:-)
Avatar billede outsider Nybegynder
15. februar 2002 - 15:53 #18
ja, deeeeeeet, var jo godt for dig!
___________________________________
OG NEJ! WMF kan ikke afspille mpeg2! WMF7 kan men det kræver et mpeg2 codec. OG DET MED AT KIGGE PÅ FILTYPEN KAN DU SLET IKKE BRUGE TIL NOGET! Prøv at ladde vær med at irretesete folk, hvis i ikke selv ved en skid om det! Så prøv nu at åbne den i WMF, som måske (afhingeligt af version, og sprog) ligger i ..\programmer\windows media player\ ____________________________________________________________________
hvis den afspiller i wmp og du ikke har installeret nogle codecs som adons til din windows opsætning, så er det en mpeg1 fil du sidder med, mig bekendt afspiller wmp nemlig IKKE mpeg2 filer som standard. Mpeg2 er desuden det format der bruges på dvd og mpeg1 mere på computere.

Nå ja!, du fortæller at mpeg2 kan bruges til dvd.........