Avatar billede marvel Praktikant
09. februar 2002 - 14:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

mgl. lyd i TMPGenc (divx til mpg)

Jeg har konverteret en ca. 700mb film fra divx (avi) til mpg med TMPGEnc Version 2.02.31.119 og tooLAME til lyden. Resultatet er en ca. 950mb mpg fil uden lyd! Jeg fatter det ikke da jeg har forsøgt med andre divx filer og de bliver gode nok - med lyd altså :) Kan man ikke udelukkende rippe lyden fra divx-filmen og splejse de to filer (billede og lyd) til én samlet film??
please help!!
Avatar billede Noone Nybegynder
09. februar 2002 - 15:51 #1
Hvad lyd codec er der brugt til de andre AVI'er? Jeg gætter på, at tooLAME ikke er understøttet af TMPGEnc...
Avatar billede marvel Praktikant
09. februar 2002 - 16:48 #2
det er det samme codec, der er blevet brugt til alle de andre, som altså virkede.. wierd science!
Avatar billede Noone Nybegynder
09. februar 2002 - 16:50 #3
Mystisk... Men du kan med virtualdub dekode lyden, og kode den seperart med TMPGEnc, derefter multiplexer du bare filerne, og din MPG er klar til at blive spillet MED lyd.
Avatar billede nesral Nybegynder
09. februar 2002 - 16:50 #4
prøv at bruge lame eller razorlame istedet
Avatar billede nesral Nybegynder
09. februar 2002 - 16:50 #5
det skal lige siges at toolame er klart det bedste men det er ikke alt det kan klare.
Avatar billede marvel Praktikant
09. februar 2002 - 17:05 #6
chanoa>> hvor'n er det lige jeg virtualdubber lyden (hvilket prog.) og hvor'n multiplexer jeg filerne??
nersal>> URL til de to???
Avatar billede Noone Nybegynder
09. februar 2002 - 17:46 #7
VirtualDub er et program, det hentes her: http://virtualdub.sourceforge.net/

Du kna multiplexe en video og en (eller flere) audio stream(s) med TMPGEnc. Kig i Files -> MPEG Tools.

Hvis virtualDUB ikke kan dekode lyden, kan den lave "Direct Stream Copy" hvilket betyder at den gemmer lyden precis som den er i filen. Og du kan derefter redigere (Dekomprimere) den i et andet program.
Avatar billede marvel Praktikant
13. februar 2002 - 09:07 #8
smidder I ikke lige et svar hver?
Avatar billede marvel Praktikant
13. juli 2002 - 14:40 #9