Avatar billede maxium Novice
08. februar 2002 - 22:09 Der er 24 kommentarer og
2 løsninger

Hvorfor bliver jeg syg når at jeg spiller

Hvorfor bliver jeg syg når at jeg spiller half-life doom dukenuken-3d max-payne og en del andre når at jeg har spillet 5-10 min kan jeg brække mig og har det ad helvede til. Er der andre der bliver syg af nogle spil og er der nogle der har en logisk foreklaring
Avatar billede initializing Nybegynder
08. februar 2002 - 22:12 #1
Nok fordi du ikke kan tåle alt det splat =)
Avatar billede deacon Nybegynder
08. februar 2002 - 22:13 #2
hehe måske volden? :)
Avatar billede s.b.a Nybegynder
08. februar 2002 - 22:14 #3
maxium>>> Det er nok første gang jeg hører sådan noget :o)..

S.B.A.
Avatar billede 1003 Nybegynder
08. februar 2002 - 22:14 #4
Det er fordi programmet er så hurtigt, at dine øjne ikke kan følge med!Det er en form for epelepsianfald du får, der er også på mange af spillene en advarsel at folk men epelepsi ikke må spille spillene, da de kan blive meget syge af det!
Hvis du får det dårligt, burde du gå til din læge og forklare ham dit problem, da det også kan være du får det hvis du ser fjernsyn eller er på diskotek og stroboskoberne blinker..

Held og lykke
Avatar billede maxium Novice
08. februar 2002 - 22:15 #5
der sker ikke noget ved tv eller disco men kun nogle computer spil
Avatar billede maxium Novice
08. februar 2002 - 22:16 #6
hvad kan en læge gøre ved det???
Avatar billede initializing Nybegynder
08. februar 2002 - 22:17 #7
Hehe så se ham på diskotek =) Med alle de blinkene lys =)

Hvem kan brække sig af at spille Dukenuken 3D ? =)
Avatar billede maxium Novice
08. februar 2002 - 22:18 #8
initializing> jeg kan :-)
Avatar billede 1003 Nybegynder
08. februar 2002 - 22:19 #9
En læge kan undersøge, om der er en begyndende epelepsi.
og det er ikke noget man skal lave sjov med, eller ignorere.
Avatar billede maxium Novice
08. februar 2002 - 22:24 #10
1003> kan man ikke få piller for at man ikke får det når at man spiller
Avatar billede pr4nk Nybegynder
08. februar 2002 - 22:40 #11
Tag en kop kold cola og drik det ... det hjælper nogle gange !
Avatar billede maxium Novice
08. februar 2002 - 22:43 #12
pr4nk> kan du også blive syg af at spille???
Avatar billede pr4nk Nybegynder
08. februar 2002 - 22:45 #13
ja en gang imellem !
Avatar billede 1003 Nybegynder
08. februar 2002 - 22:51 #14
Jo du kan godt få piller! :-)
Men kontakt lægen!!!  Hvis du ikke får styr på hvad det er, kan du måske senere få det dårligt, bare ved at køre en tur i bil på en mørk aften og du kigger op i gadelamperne, du suser forbi:-(
Det er ikke sikkert at du fejler noget, men hvis du bliver dårlig efter 5-10 minutter, vil jeg helt sikkert få det undersøgt.
Kold cola er godt til mange ting. :-)
Avatar billede maxium Novice
08. februar 2002 - 22:51 #15
1003> så må jeg jo heller aflække et besøg hos lægen. Tak :-)

pr4nk> cola'en hjalp. Tak :-)
Avatar billede 1003 Nybegynder
08. februar 2002 - 23:06 #16
D´ så lidt :-)

God bedring:-)

Tak
Avatar billede lucas2000 Novice
09. februar 2002 - 00:32 #17
Jeg har det på samme måde, jeg tror det er en form for køre/sø syge :-(( har talt med andre der også får "pjuk fornemmelser" Såå...tuff luck no game
Avatar billede angelize Nybegynder
09. februar 2002 - 01:34 #18
Ja jeg kan også få det sådan når jeg spiller den slags spil. Andre spil har jeg det ikke sådan med.
Man bliver lidt små svimmel ... så'n lidt som køresyge. Skoder totalt
Avatar billede ztyxx Nybegynder
09. februar 2002 - 01:39 #19
det kan godt sidestilles med køre/sø-syge, det er fordi grafikken bevæger sig så hurtigt som den gør på nutidige spil, dvs at der i virkeligheden opstår en masse "støj" i dit synsfelt, og du ikke har udsyn til andet end skærmen, så det koncentreres, og så har du sikkert ikke lys nok i det lokale du sidder og spiller i, det er faktisk også en meget vigtig faktor i korrekt computerbrug
Avatar billede krofar Nybegynder
09. februar 2002 - 02:14 #20
En tegnefilm i Japan gjorde hundredevis af børn syge på samme måde som du.
Avatar billede souledout Nybegynder
09. februar 2002 - 04:59 #21
Sluk computeren, gå en tur i skoven og tag nogle dybe indåndinger... Det hjælper nok ikke på dit problem, men jeg vil nu anbefale det alligevel :-)
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
09. februar 2002 - 16:34 #22
krofar, kan du huske hvad den hed?
jeg har prøvet at finde ud af noget om den i langt tid, men der er ingen der kender noget til den :(
Avatar billede krofar Nybegynder
09. februar 2002 - 17:16 #23
Nej, det kan jeg ikke lige, men jeg skal da undersøge det.
Avatar billede =maddog= Nybegynder
09. februar 2002 - 19:47 #24
Jeg ville helt sikkert opsøge en læge snarest. Hvis du er igang med at udvikle epilepsi skal det undersøges. Det kan være dødsens farligt og kan med tiden opstå uprovokeret. Hvis det ikke er epilepsi er du heldig, hvis det er epilepsi er du heldig med at have fanget det i tide.
Avatar billede krofar Nybegynder
09. februar 2002 - 20:39 #25
Jeg er helt enig med =Maddog=
Avatar billede nairb Nybegynder
09. februar 2002 - 21:23 #26
Det er Ikke elepsi. Det er et velkendt problem blandt mange spillere. Det er nemlig Balancenerven der laver bøvl. Det er det samme som sø/køresyge eller mange ture i Vikingeskibet.