Avatar billede cope21 Nybegynder
06. februar 2002 - 12:31 Der er 9 kommentarer

CounterStrike Linux Server

Hej.

Jeg har en CS-server stående på en Linux box på et switched netværk i 192.168.xxx.xxx serien bag en Cisco 1720 router.

Mit problem er, at serveren fint kan findes på LAN, men ingen udefra kan se den kører. Den er startet på port 50011.

Port 50011 er forwardet til LAN IP'en i routeren, så hvad kan problemet være?

Med venlig hilsen
Ronni
Avatar billede djeclemen Nybegynder
06. februar 2002 - 12:36 #1
du SKAL også forwarde 27005
Avatar billede cope21 Nybegynder
06. februar 2002 - 12:57 #2
Port 27005 er jo kun hvis man skal kunne fx refresh'e en server udefra? Det er vel kun fx port 50011 for at connecte til serveren?
Avatar billede karlslund Nybegynder
06. februar 2002 - 16:39 #3
Er du helt sikker på at din NAT/port forwarding er sat rigtigt op? (Har du andet kørende, og det fungerer)

Er routing-tabellen sat rigtigt op på Linux-boxen? (Kan du fra konsollen ping'e noget på internettet)
Avatar billede cope21 Nybegynder
06. februar 2002 - 18:43 #4
Mht routeren er alt konfigureret korrekt (sidder med det til dagligt), men vedr. Linuxen er jeg ikke sikker - jeg er ikke den store Linux-haj.
Avatar billede karlslund Nybegynder
06. februar 2002 - 19:11 #5
Okay, er default GW sat rigtigt på Linux kassen? Kan du pinge fra den ud mod nettet?

Hvad med at lave en midlertidig NAT ind mod Linux'en, så du kan få en kammerat til at telnette ind mod den som test. Så kan du forvisse dig (og mig) om at routeren og Linux'en basalt set er sat rigtigt op.
Avatar billede cope21 Nybegynder
06. februar 2002 - 20:17 #6
Jeg kan godt lave telnet attempts på port 50011 ind til serveren (bliver selvf. bare rejected) så det er ikke forbindelsen ind til serveren der er problemet - that's the weird part.
Avatar billede karlslund Nybegynder
06. februar 2002 - 23:21 #7
Æh, hvis den bliver rejected, så viser det vel ikke noget som helst om noget. Du har jo netop et problem med at port 50011 kan nåes fra nettet.

Det var for at prøve noget andet at jeg foreslog alm. telnet på port 23.

Du er jo nød til at udelukke problemet på en eller anden måde.

Lad mig så spørge på en anden måde: Har du noget indadgående NAT der verificeret fungerer?
Avatar billede cope21 Nybegynder
06. februar 2002 - 23:34 #8
Port 50011 fungerer ... telnet attempt bliver afvist af serveren og ikke routeren, så der er fin forbindelse.. desuden kører der også web og FTP-server på samme maskine, og det virker fint.
Avatar billede karlslund Nybegynder
06. februar 2002 - 23:43 #9
Hvilken kommandolinie + server.cfg fil benytter du? (Please dump dem her)