Avatar billede trq Nybegynder
06. februar 2002 - 01:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Nero - Not enough memory

Hej Jeg har problemer med at convertere fra AVI til VCD med Nero 5.5.5.1. Jeg ved godt hvordan man gør men computeren har tilsyneladende ikke nok hukommelse til at kunne udføre jobbet. Jeg har en 1400 mHz processor og 256 MB ram. Mit spørgsmål er om man kan vælge at den skal bruge HD'en som hukommelse eller om man kan udvide sin hukommelse midlertidigt?? Jeg kører med win98SE så det er ikke muligt at udvide rammen... Håber på svar snarest På forhånd tak
Avatar billede halifax Nybegynder
06. februar 2002 - 02:02 #1
Ikke muligt at udvide RAM'en med 98SE!! Den kan allokere 4GB RAM!! Køb du roligt al den RAM dit bundkort kan tage  :))
Ved 512MB eller mere kan Windows dog blive ustabil. Det imødegår du ved at lave styring på diskcachen (det er her det går galt) i system.ini sektionen [vcache] hvor Min og Max skal angives.
Under [Ehn] er det endvidere en god ide med linien ConservativeSwpFileUsage=1. Det sikrer at al fysisk RAM udnyttes før Windows swapper til harddisk. Sæt du roligt mere end dine 256MB i dyret - hvis tegnebogen tillader.  :)
Avatar billede trq Nybegynder
06. februar 2002 - 13:03 #2
Tak for det, men kan man ikke indstille Nero til at lægge filen over på HD'en istedet for i rammen... Det ville spare mig for både penge og yderligere problemer!!!
Avatar billede halifax Nybegynder
06. februar 2002 - 14:12 #3
Windows + Windowsprogrammer bruger skam harddisken som lager, virtuel hukommelse, i form af swapfilen, som hedder win386.swp. Når den fysiske RAM er fyldt op "swappes" data til harddisken i denne fil. Det drejer sig om at have rigelig ledig plads på hdd så der er plads nok på denne, især ved store arbejder, hvor swapfilen kan antage en anseelig størrelse. Når et program skal bruge af de data, som er lagt i swapfilen, swappes data tilbage til den fysiske RAM. Den konstante harddsikaktivitet, du uden tvivl oplever, er altså når der swappes til/fra hdd. Heraf kan udledes, at en stor mængde fysisk RAM nedsætter behovet for at swappe til disk så hyppigt. Har du rigelig ledig plads på din harddsik? Du skal have mere end det dobbelte af, hvad din avi film fylder. Konverterer du fra en cd-rom med avi-filen? I så fald kunne du kopiere den til harddsik og "køre" den derfra. Problemet kunne måske være din brænder, som ikke har en stor nok buffer.
Avatar billede trq Nybegynder
06. februar 2002 - 23:57 #4
Hmmm... Hvorfor virker det så ikke?! Jeg har opdelt min 40 GB HD i 4 dele C: 1.3 GB ledig D: 13.5 GB ledig E: 14.0 GB ledig!!! Der burde være rigeligt med plads!! avi filen fylder ca. 200 MB. Det skal lige siges at jeg ikke har vildt meget forstand på putere derfor er det meste af det du fortæller lidt sort snak for mig!!! avi filen ligger på HD'en så det burde heller ikke være noget problem!! Min brænders buffer aner jeg ikke noget om, men brænderen er en "LG 16x10x40", jeg ved ikke om det siger dig noget!!?? Men jeg synes at have prøvet alt... jeg bliver ved til det virker og prøver at finde ud af det hen af vejen... men nej!!! Det er lidt træls for det er lidt sygt at se en film på puterens 17" når man har en større i stuen!! Men du har været en stor hjælp og de ekstra ram er bestilt!! kan man ændre den der buffer du snakker om så det virker?? Nå, men jeg må arbejde videre med det skidt... hvis du finder på noget så skriv venligst...tak!!!
Avatar billede trq Nybegynder
07. februar 2002 - 00:00 #5
Forresten jeg har fået en musikvideo til at virke men der var filen jo heller ikke så stor... så det kan altså lade sig gøre men der er stadig det problem med hukommelsen af en eller anden art!!